Skip to content

Ο Ηρόδοτος – Ζαβιστια σχι ντεζμπιναρεα λα ρομâνι

Ιανουαρίου 27, 2012

Ζαβιστια σχι ντεζμπιναρεα λα ρομâνι

Αυτό το άρθρο είναι γραμμένο στη ρουμανική γλώσσα με ελληνικό αλφάβητο
This article is in romanian written with greek alphabet
Acest articol este în limba română scrisă cu litere greceşti
Ακεστ αρτικολ εστε îν λιμμπα ρομâνă σκρισă κου λιτερε γρεκεσχτι
.

Χεροντοτ α ζις: „Τρακιι σουντ κει μαι βιτεjι, κει μαι κρεντινκιοσχι, κει μαι ντρεπτσι, κει μαι πουτερνικι ντιντρε τοατε νεαμουριλε. Νταρ Ντουμνεζεου νου λε-α ντατ νταρουλ ουνιριι”. Ασχα κουμ îλ αου σπρε εξεμπλουλ εβρειι, jαπονεζιι[1], γρεκιι, ουνγουριι, τσιγανιι[2] ετκ. Ακεστε ποποαρε îν φιρεα λορ αου ακεστ νταρ αλ ουνιριι[3], ασκουλτă σχι σε σουπουν ουνουι κονντουκăτορ, σε αjουτă ουνιι πε αλτσιι, σουφερă ουνιι πεντρου αλτσιι, σε μπουκουρă πεντρου ρεουσχιτελε κελορλαλτσι, σουντ ουνιτσι îμποτριβα ντουσχμανιλορ. Îν Ισραελ, εβρειι νου σε jουντεκă îν τριμπουναλε îν προκεσε κιβιλε, κι μεργ λα ραμπιν σχι ασκουλτă ντε ελ. Ντε κε σă ντεα μπανι λα τριμπουναλ σχι αβοκατσι.
Îν σκχιμμπ ρομâνιι σουντ ντεζμπινατσι îν φαμιλιε, îν σχκοαλă, îν σοκιετατε, îν πολιτικă, îν αφακερι, îν ντιασπορα ετκ. Σ-αου ομορâτ φρατσιι σχι νεαμουριλε îντρε ελε πεντρου αβερε, πăμâντ, τρον, φουνκτσιι πολιτικε, αφακερι ετκ. Απαρε îντρ-ουν παρτιντ πολιτικ ντεζμπιναρε; Ρεζολβαρεα; Ω αλτă ντεζμπιναρε. Σε φορμεαζă ντιν ελ αλτε νόι παρτιντε πολιτικε μαι μικι[4]. Πρινκιπαλα ακτιβιτατε α παρτιντελορ ντιν οποζιτσιε, εστε σă îνντεπăρτεζε ντε λα πουτερε πε πρεσχεντιντε σχι γουβερναντσι.

Πρεσχεντιντσιι καρε αου κονντους Ρομâνια, πεντρου κă νου αου αβουτ κρεντιντσă îν Ντουμνεζεου σχι νταρουλ ουνιριι, αου κονντους-ω σχι στăπâνιτ-ω νουμαι πριν ντεζμπιναρε.

Ρομâνι κοντρα ουνγουρι σχι τσιγανι. Μουνκιτορι κοντρα ιντελεκτουαλι. Ρομâνι κοντρα ρομâνι πριν „τουρναρε” λα σεκουριτατε.

Λα κăρουτσα τσăριι, κατâριι πολιτικι ντεζμπινατσι, îν λοκ σă τραγă îναιντε, τραγ îν τοατε ντιρεκτσιιλε, ντιστρουγâνντου-ω.

Îν φιεκαρε αν, ντε 1 ντεκεμμπριε, ζιουα Νατσιοναλă α Ρομâνιει, ζιουα Μαριι Ουνιριι, πριν μανιφεστăριλε σχι χουιντουιελιλε πουτερνικελορ φορτσε ντε οποζιτσιε, σε ποατε βεντεα κâτ ντε ουνιτσι σουντ ρομâνιι. Ουνιρεα ς-α îνφăπτουιτ λα ρομâνι ατουνκι κâνντ Μαριλε Πουτερι αου φοστ ιντερεσατε.

Εντουκατσια îν σχκοαλα ρομâνεασκă εστε ζαβιστνικă. Ντακă ουν ελεβ εστε μαι σλαμπ λα îνβăτσăτουρă, εστε ντεφăιματ πριν ντιβερσε μετοντε îν φατσα κελορλαλτσι, κου σκοπουλ ντε α-λ φακε σă σε πρεγăτεασκă μαι μπινε. Αστφελ, îν τιμπ κε ελεβουλ φοαρτε μπουν εστε λăουντατ σχι ουμφλατ îν ντουχουλ μâνντριει ντε κăτρε προφεσορ, κει μαι σλαμπι λα îνβăτσăτουρă κραπă ντε ζαβιστιε σαου ντεβιν ινντιφερεντσι.

Αμερικανιι αου κα σιστεμ ντε εβαλουαρε îν îνβăτσăμâντ νοτε καρε σουντ σεκρετε. Νουμαι ελεβουλ σαου στουντεντουλ χοτăρăσχτε κâνντ σχι κουι ω κομουνικă. Ντακă îν Ου.Σ.Α., ς-αρ πρακτικα ουν îνβăτσăμâντ ζαβιστνικ ντε τιπ ρομâνεσκ, αρ απăρεα μαρι προμπλεμε, σοκιαλε, ετνικε σχι ρελιγιοασε.

Τοτ τιμπουλ νε-αμ ζαβιστουιτ σχι νε-αμ βορμπιτ ντε ρăου. Ακεστ λουκρου εστε ρεφλεκτατ σχι îν λεγενντελε νοαστρε.

Λεγενντα ρομâνεασκă σπουνε κă μεσχτερουλ Μανολε ντουπă κε α κονστρουιτ Κατεντραλα ντε λα Κουρτεα ντε Αργεσχ, α φοστ îντρεμπατ ντε Νεγρου Βοντă, ντακă μαι ποατε φακε αλτă Κατεντραλă μαι φρουμοασă. Αφλâνντ κă ποατε, λ-α ομορâτ. Ντακă îντρεμπι σχι αστăζι, μαρεα μαjοριτατε α ρομâνιλορ σπουν κă ι-α φăκουτ μπινε, κα σă νου μαι φακă αλτă Κατεντραλă μαι φρουμοασă. Νταρ ντακă αρ φι φăκουτ σχι ω σουτă ντε Κατεντραλε μαι φρουμοασε, αρ φι φοστ μαι μπινε πεντρου νόι τοτσι.

Ρομâνιι νοσχτρι ντε πεστε Προυτ καρε νε κερ αjουτορουλ, σπουν κă σουντ μολντοβενι σχι νου ρομâνι σχι πρεφερă σă φιε κου ρουσχιι καρε ι-αου ντεπορτατ, ασουπριτ, ομορâτ σχι σăρăκιτ. Ακελασχι λουκρου σε πετρεκε σχι-ν μοναχισμ. Ντε ακεεα μοναχισμουλ κου βιατσă ντε ομπσχτε απαρε λα νόι μουλτ μαι τâρζιου, σουμπ μπινεκουβâνταρεα σχι îνντρουμαρεα ουνορ μαρι σταρετσι βενιτσι ντιν Σφâντουλ Μουντε Αδος: Σφâντουλ Νικοντιμ ντε λα Τισμανα σχι Σφâντουλ Παισιε ντε λα Νεαμτσ. Λα αλτε νεαμουρι ορτοντοξε ουνιτε, σουντ μâνăστιρι, αντεβăρατε σχκολι αλε α ντεσăβâρσχιριι κρεσχτινε, ουνντε πăριντσιι ς-αου αjουτατ σχι îνντρουματ ουνιι πε αλτσιι, αβâνντ νουμεροσχι σφιντσι ντιντρε καρε ω μικă παρτε ντιν ει αου φοστ κανονιζατσι: πατριαρχι, ιεραρχι, πρεοτσι, ντιακονι σχι μοναχι. Λα νόι ς-α μερς μαι μουλτ ινντιβιντουαλ, „îνντεπăρτâνντου-ι” πε κει καρε ι-αρ φι πουτουτ „îμπιεντικα” λα ατινγερεα σφιντσενιει. Νταρ μâντουιρεα îνσεαμνă αρμονιε, κομουνιουνε, αjουτοραρεα… „Μâντουινντ τε βει μâντουι”.

Νόι ρομâνιι νου πουτεμ ντουκε ουν λουκρου λουμεσκ λα περφεκτσιουνε. Îντοτντεαουνα απαρε κινεβα καρε νε ταιε ελανουλ. Σχι ατουνκι πεντρου σμερενια νοαστρă, πουνκτ σχι ντε λα αλτ καπăτ.

Ντακă βορμπεσχτι ντε ρăου κου ουν γρεκ, ντεσπρε αλτ γρεκ καρε νου εστε πρεζεντ, ακεστα σε μâνιε, τοκμαι ντατοριτă ακεστουι νταρ φιρεσκ αλ ουνιριι, καρε φακε κα σă σουφερε îμπρεουνă κου γρεκουλ πε καρε îλ βορμπεσχτι ντε ρăου σχι κελ κου καρε-λ βορμπεσχτι ντε ρăου. Îν σκχιμμπ λα ρομâνι σε îντâμπλă κελε κοντραριι. Μουλτσι σε μπουκουρă κâνντ αουντ βορμπινντου-σε ντε ρăου ντεσπρε αλτσι ρομâνι, σαου κă λι ς-α îντâμπλατ βρεω νενοροκιρε. Μουλτσι γâνντεσκ κă ασχα μεριτă σχι ζικ ει ντιν ζαβιστιε, κă λ-α αjουνς πε ντρεπτατε μâνια λουι Ντουμνεζεου.

Ντε ασεμενεα σε ντă ω ιντερπρεταρε γρεσχιτă φαπτουλουι κă τουρκιι νου νε-αου τρανσφορματ îν πασχαλâκ. Νου τρεμπουια σă φακă ακεστ λουκρου πεντρου κă, αι νοσχτρι σε βινντεαου φρατσιι ουνιι πε αλτσιι λα τουρκι, πεντρου α ομπτσινε τρονουλ.

Σφâντουλ Κονσταντιν Μπρâνκοβεανου α φοστ βâνντουτ λα τουρκι ντε κουμνατουλ σăου Σχερμπαν Καντακουζινω, λα îνντεμνουλ σοτσιει σαλε, πεντρου α ομπτσινε τρονουλ.

Σφâντουλ Καλινικ ντε λα Κερνικα, îναιντε ντε α φι χιροτονιτ αρχιερεου, α φοστ οτρăβιτ ντε κινεβα καρε σε τεμεα σă νου-ι ια λοκουλ..

Îν ινιμα μουλτορ ρομâνι-ρομâνι, βει γăσι λουκρâνντ ντιν πλιν κελε κινκι φιικε αλε ζαβιστιει: ουρα, κλεβετιρεα, οσâνντιρεα, σăλταρεα σχι μπουκουρια πεντρου νεκαζουριλε σχι πριμεjντιιλε κε ς-αου îντâμπλατ απροαπελουι. Νταρ Σφâντουλ Αποστολ Παβελ ζικε: „ …Ατâτα βρεμε κâτ îντρε βόι εξιστă ινβιντιε σχι κεαρτă σχι ντεζμπινăρι, νου σουντετσι οαρε τρουπεσχτι, σχι νου ντουπă φιρεα ομενεασκă βă πουρτατσι;” (1 Κοριντενι 3, 3).

Ιαρ Σφâντουλ Αποστολ Ιακομπ σπουνε:

„…ντακ’ν ινιμιλε βοαστρε αβετσι ινβιντιε αμαρă σχι ζαβιστιε νου βă λăουντατσι σχι νου μιντσιτσι îμποτριβα αντεβăρουλουι. Îντσελεπκιουνεα ακεαστα νου-ι κομπορâτă ντε σους, κι-ι πăμâντεασκă, ανιμαλικă[5], ντεμονικă.
Φιινντκă ουνντε εστε ινβιντιε σχι ζαβιστιε, ακολω-ι νεορâνντουιαλă σχι τοτ λουκρουλ ρăου.
Νταρ îντσελεπκιουνεα κεα ντε σους εστε μαι îντâι κουρατă, απόι πασχνικă, îνγăντουιτοαρε, ασκουλτăτοαρε, πλινă ντε μιλă σχι ντε ροαντε μπουνε, νεπăρτινιτοαρε, νεφăτσαρνικă.
Σχι ροαντα ντρεπτăτσιι îντρου πακε λι σε ασεαμăνă κελορ κε φακ πακε” (Ιακομπ 3, 14-18).

Χεροντοτ σπουνε ντε κε Ντουμνεζεου νου λε-α ντατ τρακω-γετσιλορ νταρουλ ουνιριι. „Ντακă Ντουμνεζεου λε-αρ φι ντατ ακεστ νταρ, πε λâνγă κελελαλτε πριμιτε, αρ φι στăπâνιτ λουμεα”.

Κα εξεμπλου, πουτεμ αντουκε πε μαριι νοσχτριι ντομνιτορι, καρε ντακă ρομâνιι αρ φι φοστ ουνιτσι, αρ φι πουτουτ φακε ιμπεριι.

Ντεσπρε Σφâντουλ Βόιεβοντ Σχτεφαν κελ Μαρε, σε σπουνεα λα βρεμεα σα κă πουτεα κονντουκε λουμεα. Λα Βασλουι, κου αjουτορουλ λουι Ντουμνεζεου σχι κου 20.000 ντε οσχτενι κρεντινκιοσχι, α μπιρουιτ 120.000 ντε τουρκι, λα καρε σε αλăτουρασε σχι ντομνιτορουλ Τσăριι Ρομâνεσχτι Λαιοτă Μπασαραμπ κου îνκă 17.000 ντε οσχτενι ρομâνι. Ντεκι ρομâνι κοντρα ρομâνι, πεντρου προμισιουνεα σουλτανουλουι κă βα πριμι τρονουλ Μολντοβει. Ντουπă λουπτă, Μαρα σοτσια σουλτανουλουι, îι σκρια ακεστουια κă, „ντε κâνντ σουντ τουρκιι νου αου σουφεριτ ω αστφελ ντε îνφρâνγερε”. Α κâσχτιγατ 38 ντε ρăζμποαιε φιινντ îν μαρε ινφεριοριτατε νουμερικă. Α απăρατ κρεσχτινăτατεα ντε ινβαζια μουσουλμανă. Α ουιμιτ, σχι ουιμεσχτε îντρεαγα λουμε πριν φαπτελε σαλε ντε βιτεjιε. Α κτιτοριτ πεστε 42 ντε μâνăστιρι σχι μπισερικι. Νταρ, ε κοντεστατ σχι îν ζιουα ντε αστăζι, ντε ουνιι ρομâνι, βιτεjι ντε καφενεα [6]. Ντακα ιμι περμιτετσι, ασχ îντρεμπα: Κε ς-αρ φι îντâμπλατ ντακă Σφâντουλ Βόιεβοντ Σχτεφαν κελ Μαρε αρ φι αβουτ 500.000 – 1.000.000 ντε οσχτενι προφεσιονισχτι, κουμ α αβουτ Ναπολεον; Λα φελ, πουτεμ αμιντι σχι πε Μιρκεα κελ Μπăτρâν, Μιχαι Βιτεαζουλ σχι Βλαντ Τσεπεσχ[7]. Κου σιγουραντσă αρ φι φăκουτ ιμπεριι σχι αμ φι φοστ ουν ποπορ μâνντρου.Ασχα, ντεοαρεκε κου μικι εξκεπτσιι, αμ φοστ τοτ τιμπουλ ασουπριτσι, κχινουιτσι, jεφουιτσι ντιν εξτεριορ σχι ντιν ιντεριορ, αβεμ κεα μαι μαρε σμερενιε.

Κει κοννταμνατσιι îν τεμνιτσελε κομουνιστε πεντρου κρεντιντσα λορ ορτοντοξă, αου φοστ τραντăτσι σχι αου ντεπους μăρτουριε îμποτριβα λορ, ουκενικιι πε καρε ι-α αjουτατ κελ μαι μουλτ. Ακεστ λουκρου λ-α îνγăντουιτ Ντουμνεζεου, κα πριν πăρăσιρε ντε κăτρε οαμενι, σă αιμπă κεα μαι αντâνκă σμερενιε σχι αjουτορ νουμαι ντε λα Ντουμνεζεου σχι σă ατινγă αστφελ πραγουριλε σφιντσενιει.

Σουντεμ κρεατσι πεντρου α φι îν κομουνιουνε. Αβεμ λεγăτουρι σχτιουτε σχι νεσχτιουτε, κου πăριντσιι, φρατσιι, βεκινιι, κολεγιι ντε μουνκă ετκ. Ντουμνεζεου α îμπăρτσιτ νταρουριλε Σαλε, πεντρου σλουjιρεα απροαπελουι. Îν ορτοντοξιε νταρουριλε ντουχοβνικεσχτι σουντ îμπăρτσιτε: ουνουλ αρε νταρουλ σλουjιριι, αλτουλ αλ σφăτουιριι, αλτουλ αλ κουβâντουλουι, αλτουλ αλ αλουνγăριι ντουχουριλορ ρελε…

Σφâντουλ Βοεβοντ Σχτεφαν κελ Μαρε, σε σμερεα σχι βενεα λα Ντανιιλ Σιχαστρου πεντρου σποβεντανιε, σφατ, μπινεκουβâνταρε σχι îντăριρε.

Σă ια αμιντε μαι μαριι νοσχτρι σχι σă σε σμερεασκă îν φατσα μαριλορ νοσχτρι ντουχοβνικι, κα σă πριμεασκă πριν ει σφατουριλε σχι μπινεκουβâντăριλε ντουμνεζειεσχτι σχι νου σă-ι βορμπεασκă ντε ρăου σχι σă-ι πριγονεασκă ντεβενινντ αστφελ ουνελτε αλε σατανει[8].

Κα σă φιμ πριμιτσι îν Εουροπα νεορτοντοξă, κονντουκăτοριι νοσχτριι αου σεμνατε τρατατε, πριν καρε ρενουντσă λα τεριτοριι σχι λα πεστε κινκι μιλιοανε ντε ρομâνι ντιν Μολντοβα, Ουκραινα, Μπουλγαρια, Ουνγαρια, Σερμπια σχι Σλοβακια σχι αου φαλιμεντατ, βâνντουτ σχι ντιστρους τοατă Ρομâνια.

Σ-αου îνσχελατ αμαρνικ πεντρου κă Ρομâνια νου εστε ω μπουκατă ντε πăμâντ κου ντομπιτοακε κăρορα σă λε φιε ντεσκχισε γρανιτσελε κα σă μεαργă λα μουνκă σχι λα πăσκουτ îν Εουροπα.

Ρομâνια εστε Μπισερικă ορτοντοξă βιε α λουι Ντουμνεζεου, αλκăτουιτă ντιν Μπισερικα πăμâντεασκă κε κουπρινντε πε τοτσι κρεσχτινιι ορτοντοκσχι ρομâνι καρε σε στρăντουιεσκ κου αjουτορουλ Χαρουλουι Ντουμνεζειεσκ σă σε μâντουιασκă σχι ντιν Μπισερικα Τριουμφăτοαρε, ντιν Κερ, îν καρε σε αφλă κει καρε ς-αου μâντουιτ, σφιντσιι, μουκενικιι, μăρτουρισιτοριι, îνγεριι, Μαικα Ντομνουλουι σχι Πρεα Σφâντα Τρειμε. Νου σε ποατε ουνι îναιντε ντε Ρăζμπόι Ρομâνια κρεσχτινă, μαjοριταρ ορτοντοξă κου κελελαλτε κουλτε (κατολικι, προτεσταντσι, νεοπροτεσταντσι… ).

Ακεαστα σε βα ρεαλιζα αμπια ντουπă κελ ντε αλ-ΙΙΙ λεα Ρăζμπόι Μονντιαλ, κâνντ σχι κελελαλτε τσăρι εουροπενε σε βορ κουρăτσι ντε πăκατε πριν φοκουλ ρăζμπόιουλουι[9] σχι βορ αjουνγε σχι ελε λα ακελασχι νιβελ ντε ντεζβολταρε κου αλ τσăριι νοαστρε, ντουπă ντιστρουγεριλε σουφεριτε îν ρăζμπόι[10].

Ντακă κονντουκăτοριι νοσχτριι ς-αρ φι σμεριτ σχι αρ φι κερουτ σφατουλ σχι μπινεκουβâνταρεα μαριλορ νοσχτριι ντουχοβνικι, ν-αρ μαι φι φăκουτ ακεστε μαρι γρεσχελι.

Κâνντ ν-αμ φοστ ασουπριτσι ντε ντουσχμανιι κει ντιν αφαρă, αμ φοστ ασουπριτσι σχι σμεριτσι ντε κăτρε αι νοσχτριι.

Îν ανουλ 1991 αμ φοστ λα ουν ρενουμιτ ντουχοβνικ σχι λ-αμ îντρεμπατ:

– Πăριντε πεντρου κε σă νε μαι τεμεμ; Ακουμ νου μαι εξιστă κομουνισμουλ, κενζουρα, σεκουριτατεα, μιλιτσια, κοννταμνăριλε πεντρου κρεντιντσă… Πăριντελε μι-α ρăσπουνς:

– Ακουμ βιν αι νοσχτριι. Βιετσουιρεα λουμεασκă σχι πăκăτοασă α κονντουκăτοριλορ, îι βα φακε πε ακεσχτια ουκενικι αι ντιαβολιλορ σχι îι βορ πριγονι πε κει κρεντινκιοσχι. Îνσă ακεαστα βα φι îνγăντουιτ ντε Ντουμνεζεου πεντρου μâντουιρεα σχι ντεσăβâρσχιρεα νοαστρă.

*

Ουν προτεσταντ αμερικαν α τρεκουτ λα ορτοντοξισμ. Ντουπă κε α στατ îν Σφâντουλ Μουντε Αδος σχι α φοστ μποτεζατ, α σπους τατăλουι σăου κă σε σταμπιλεσχτε îν Ρομâνια. Τατăλ λ-α îντρεμπατ:

– Κε αι γăσιτ ακολω; Μπισερικă ορτοντοξă αβεμ σχι îν Σ.Ου.Α. Αικι αι κασă, αβερε, πăμâντ. Îν Ρομâνια εστε σăρăκιε, χοτσιε, κορουπτσιε, μινκιουνă, μιζεριε ετκ.

– Τατă, α ρăσπουνς φιουλ, ντουχ σμεριτ κα îν Ρομâνια νου αμ γăσιτ νικăιερι îν λουμε!

Ακεστα εστε ντουχουλ τσăριι, αλ τσăρανιλορ καρε σουφερă ντε βεακουρι σχι κου αjουτορουλ λουι Ντουμνεζεου τρăιεσκ ντε πε ω ζι πε αλτα.

Îνσă εστε σχι ουν λουκρου μπουν ντιν ακεαστα. Ντακă ουνουι ρομâν-ρομâν νου-ι περμιτσι σă φακă κεβα, σε βα αμμπιτσιονα σχι îσχι βα σπουνε:
– Νου μă λασă σă φακ ακεστ λουκρου;! Ει μπινε, ω σă-ι αρăτ εου λουι κε ποτ! Σχι ουνεορι ρεουσχεσχτε.

πăριντελε Ντανιελ ντε λα Ραρăου

[1] Σπρε σφâρσχιτουλ κελουι ντε αλ-ΙΙ λεα Ρăζμπόι Μονντιαλ κâνντ αου ντεμπαρκατ αμερικανιι îν Jαπονια, jαπονεζιι καρε νου μαι αβεαου αρματă σχι αρμαμεντ, αου πρεγăτιτ κα ρεζιστεντσă, πεστε 10.000.000 ντε λουπτăτορι îν αρτε μαρτσιαλε, κα σă σε απερε. Ει αου σπους αμερικανιλορ: – Ντακă βă ατινγετσι ντε îμπăρατ, βομ μουρι κου τοτσιι απăρăνντου-λ. Îν λουπτελε ντιν Πακιφικ, αμερικανι αου πιερντουτ ντε ντοουă ορι μαι μουλτσι σολντατσι ντεκâτ jαπονεζιι, καρε λουπταου πεντρου îμπăρατ. Εστε σινγουρα τσαρă, καρε α πρικινουιτ γρελε πιερντερι αμερικανιλορ σχι ουνντε νου α καπιτουλατ κονντουκăτορουλ (îμπăρατουλ). Κâτσι ρομâνι σχι-αρ ντα αστăζι ντε μπουνă βόιε βιατσα πεντρου πρεσχεντιντε, κονντουκăτορι σαου πεντρου Πατριαρχ;
[2] Ντακă βρει σă ντεσπαρτσι ντόι τσιγανι καρε σε μπατ, ακεσχτια λασă κεαρτα λορ σχι σε νăπουστεσκ îμπρεουνă ασουπρα τα. Ντε κε τε αμεστεκι îν τρεμπουριλε λορ.
[3] Σουφλετελε σχι ινιμιλε λορ σουντ ουνιτε φιρεσκ. Μαι εξιστă σχι ουνιρεα σουπραφιρεασκă πριν Χαρουλ Ντουχουλουι Σφâντ, νταρ ακεαστα îνσεαμνă ντεσπăτιμιρε σχι εστε ιμποσιμπιλ ντε ρεαλιζατ λα νιβελ ντε νατσιουνε.
[4] Πρεσχεντιντελε Σενατουλουι Ρομâνιει, αλ ντόιλεα ομ ντιν στατ, πεντρου κă νου σε σουπουνεα îν τοταλιτατε παρτιντουλουι ντε οποζιτσιε ντε καρε απαρτσινεα, μπα μαι σχι κριτικα, α φοστ σκχιμμπατ πριν αλιαντσα οποζιτσιει κου πουτερεα. Îν ουρμα βοτουλουι, ακεστ ποστ α ρεβενιτ κανντιντατουλουι ντιν παρτεα πουτεριι. Φιινντ îντρεμπατ ντεσπρε ακεστεα, Β.Π. λιντερουλ πρινκιπαλουλουι παρτιντ ντε οποζιτσιε α σπους: „Νου κοντεαζă, ιμπορταντ εστε κου νου μαι εστε Μ.Γ”. Νου α κοντατ κă αου πιερντουτ αλ ντόιλεα ποστ ντιν στατ, κă ουνγουριι αου νεγοκιατ σχι αου ομπτσινουτ σεκρεταριατουλ γουβερνουλουι πριν ακορνταρεα βοτουλουι κανντιντατουλουι πουτεριι, κă Μ.Γ. βρεα σă îνφιντσεζε ουν νοου παρτιντ πολιτικ σχι κă βορ πιερντε αστφελ μουλτε βοτουρι. Ιμπορταντ α φοστ αμμπιτσουλ.
[5] ανιμαλικă – σουπουσă αφεκτελορ σχι πατιμιλορ, νεντουχοβνικεασκă, κεεα κε σε κονσουμă λα νιβελουλ ψιχικουλουι.
[6] Εστε κοντεστατ κă α ομορâτ μπόιερι, καρε îν τιμπ κε ελ λουπτα îν κονντιτσιι φοαρτε γρελε σχι îν μαρε ινφεριοριτατε νουμερικă, ακεσχτια κομπλοταου îμποτριβα λουι.
[7] Îν ουρμα ουνει ινκουρσιουνι λα Ντουνăρε, βοεβοντουλ Βλαντ Τσεπεσχ κου οσχτενιι σăι, αου ομορâτ πεστε 20.000 ντε τουρκι. Κăπăτσâνιλε ακεστορα λε-α τριμις Σουλτανουλουι λα Ισταμμπουλ îντρ-ουν κονβόι ντε κăρουτσε. Ακεστα βăζâνντου-λε, α μουλτσουμιτ λουι Αλαχ κă Βλαντ Τσεπεσχ νου εστε ντομνιτορ πεστε ω τσαρă μαι μαρε.
[8] Ντιν πăκατε, μαι μαριι νοσχτριι μεργ κου πλεκăκιουνι λα κει νεμποτεζατσι, πεντρου σφατουριλε σχι αjουτορουλ λορ. Ω σă λε αjουτε, ασχα κουμ λ-α αjουτατ îν φιναλ σχι πε ντομνιτορουλ Μιχαι Βιτεαζουλ.
[9] Ντακă νου νε κουρăτσιμ ντε πăκατε κου αjουτορουλ Χαρουλουι Ντουμνεζειεσκ πρεζεντ îν Σφιντελε Ταινε (Σποβεντανιε, Σφâντα Îμπăρτăσχανιε σχι κελελαλτε Σφιντε Ταινε σχι ιερουργιι) Ντουμνεζεου, καρε νου εστε αουτορουλ ρăουλουι, βα îνγăντουι πεντεψιρεα σχι κουρăτσιρεα ομενιριι πριν κουτρεμουρε, ινουνντατσιι, ρăζμποαιε…. Σφâντουλ Ιοαν Ιακομπ Ρομâνουλ σπουνε κă ουνντε εστε ντεζμăτσουλ μαι μαρε, ακολω βα φι σχι φοκουλ ρăζμπόιουλουι μαι πουτερνικ.
[10] Ολανντα, τσαρă προτεσταντă, καρε σε οπουνε ιντρăριι Ρομâνιει îν Εουροπα, εστε ρενουμιτă πεντρου ντρεπτουριλε σχι λιμπερτăτσιλε πε καρε λε ακορντă χομοξεσουαλιλορ σχι λεζμπιενιλορ: Κăσăτορια ακεστορα, îνφιερεα ντε κοπιι, λοκουρι ντε ντιστρακτσιι πăκăτοασε. Îν Αμστερνταμ ντε μουλτε ορι νου ποτσι σă ντεοσεμπεσχτι μπăρμπατουλ ντε φεμειε, ντατοριτă μοντιφικăριι ντε σεξ.

Zavistia şi dezbinarea la români

Herodot a zis: „Tracii sunt cei mai viteji, cei mai credincioşi, cei mai drepţi, cei mai puternici dintre toate neamurile. Dar Dumnezeu nu le-a dat darul unirii”. Aşa cum îl au spre exemplul evreii, japonezii[1], grecii, ungurii, ţiganii[2] etc. Aceste popoare în firea lor au acest dar al unirii[3], ascultă şi se supun unui conducător, se ajută unii pe alţii, suferă unii pentru alţii, se bucură pentru reuşitele celorlalţi, sunt uniţi împotriva duşmanilor. În Israel, evreii nu se judecă în tribunale în procese civile, ci merg la rabin şi ascultă de el. De ce să dea bani la tribunal şi avocaţi.

 În schimb românii sunt dezbinaţi în familie, în şcoală, în societate, în politică, în afaceri, în diaspora etc. S-au omorât fraţii şi neamurile între ele pentru avere, pământ, tron, funcţii politice, afaceri etc. Apare într-un partid politic dezbinare? Rezolvarea? O altă dezbinare. Se formează din el alte noi partide politice mai mici[4]. Principala activitate a partidelor din opoziţie, este să îndepărteze de la putere pe preşedinte şi guvernanţi.

Preşedinţii care au condus România, pentru că nu au avut credinţă în Dumnezeu şi darul unirii, au condus-o şi stăpânit-o numai prin dezbinare.

Români contra unguri şi ţigani. Muncitori contra intelectuali. Români contra români prin „turnare” la securitate.

La căruţa ţării, catârii politici dezbinaţi, în loc să tragă înainte, trag în toate direcţiile, distrugându-o.

În fiecare an, de 1 decembrie, ziua Naţională a României, ziua Marii Unirii, prin manifestările şi huiduielile puternicelor forţe de opoziţie, se poate vedea cât de uniţi sunt românii. Unirea s-a înfăptuit la români atunci când Marile Puteri au fost interesate.

Educaţia în şcoala românească este zavistnică. Dacă un elev este mai slab la învăţătură, este defăimat prin diverse metode în faţa celorlalţi, cu scopul de a-l face să se pregătească mai bine. Astfel, în timp ce elevul foarte bun este lăudat şi umflat în duhul mândriei de către profesor, cei mai slabi la învăţătură crapă de zavistie sau devin indiferenţi.

Americanii au ca sistem de evaluare în învăţământ note care sunt secrete. Numai elevul sau studentul hotărăşte când şi cui o comunică. Dacă în U.S.A., s-ar practica un învăţământ zavistnic de tip românesc, ar apărea mari probleme, sociale, etnice şi religioase.

Tot timpul ne-am zavistuit şi ne-am vorbit de rău. Acest lucru este reflectat şi în legendele noastre.

Legenda românească spune că meşterul Manole după ce a construit Catedrala de la Curtea de Argeş, a fost întrebat de Negru Vodă, dacă mai poate face altă Catedrală mai frumoasă. Aflând că poate, l-a omorât. Dacă întrebi şi astăzi, marea majoritate a românilor spun că i-a făcut bine, ca să nu mai facă altă Catedrală mai frumoasă. Dar dacă ar fi făcut şi o sută de Catedrale mai frumoase, ar fi fost mai bine pentru noi toţi.

Românii noştri de peste Prut care ne cer ajutorul, spun că sunt moldoveni şi nu români şi preferă să fie cu ruşii care i-au deportat, asuprit, omorât şi sărăcit. Acelaşi lucru se petrece şi-n monahism. De aceea monahismul cu viaţă de obşte apare la noi mult mai târziu, sub binecuvântarea şi îndrumarea unor mari stareţi veniţi din Sfântul Munte Athos: Sfântul Nicodim de la Tismana şi Sfântul Paisie de la Neamţ. La alte neamuri ortodoxe unite, sunt mânăstiri, adevărate şcoli ale a desăvârşirii creştine, unde părinţii s-au ajutat şi îndrumat unii pe alţii, având numeroşi sfinţi dintre care o mică parte din ei au fost canonizaţi: patriarhi, ierarhi, preoţi, diaconi şi monahi. La noi s-a mers mai mult individual, „îndepărtându-i” pe cei care i-ar fi putut „împiedica” la atingerea sfinţeniei. Dar mântuirea înseamnă armonie, comuniune, ajutorarea…  „Mântuind te vei mântui”.

Noi românii nu putem duce un lucru lumesc la perfecţiune. Întotdeauna apare cineva care ne taie elanul. Şi atunci pentru smerenia noastră, punct şi de la alt capăt.

Dacă vorbeşti de rău cu un grec, despre alt grec care nu este prezent, acesta se mânie, tocmai datorită acestui dar firesc al unirii, care face ca să sufere împreună cu grecul pe care îl vorbeşti de rău şi cel cu care-l vorbeşti de rău. În schimb la români se întâmplă cele contrarii. Mulţi se bucură când aud vorbindu-se de rău despre alţi români, sau că li s-a întâmplat vreo nenorocire. Mulţi gândesc că aşa merită şi zic ei din zavistie, că l-a ajuns pe dreptate mânia lui Dumnezeu.

De asemenea se dă o interpretare greşită faptului că turcii nu ne-au transformat în paşalâc. Nu trebuia să facă acest lucru pentru că, ai noştri se vindeau fraţii unii pe alţii la turci, pentru a obţine tronul.

Sfântul Constantin Brâncoveanu a fost vândut la turci de cumnatul său Şerban Cantacuzino, la îndemnul soţiei sale, pentru a obţine tronul.

Sfântul Calinic de la Cernica, înainte de a fi hirotonit arhiereu, a fost otrăvit de cineva care se temea să nu-i ia locul..

În inima multor români-români, vei găsi lucrând din plin cele cinci fiice ale zavistiei: ura, clevetirea, osândirea, săltarea şi bucuria pentru necazurile şi primejdiile ce s-au întâmplat aproapelui. Dar Sfântul Apostol Pavel zice: „ …Atâta vreme cât între voi există invidie şi ceartă şi dezbinări, nu sunteţi oare trupeşti, şi nu după firea omenească vă purtaţi?” (1 Corinteni 3, 3).

Iar Sfântul Apostol Iacob spune:

„...dac’n inimile voastre aveţi invidie amară şi zavistie nu vă lăudaţi şi nu minţiţi împotriva adevărului. Înţelepciunea aceasta nu-i coborâtă de sus, ci-i pământească, animalică[5], demonică.
Fiindcă unde este invidie şi zavistie, acolo-i neorânduială şi tot lucrul rău.
Dar înţelepciunea cea de sus este mai întâi curată, apoi paşnică, îngăduitoare, ascultătoare, plină de milă şi de roade bune, nepărtinitoare, nefăţarnică.
Şi roada dreptăţii întru pace li se aseamănă celor ce fac pace” 
(Iacob 3, 14-18).

Herodot spune de ce Dumnezeu nu le-a dat traco-geţilor darul unirii. „Dacă Dumnezeu le-ar fi dat acest dar, pe lângă celelalte primite, ar fi stăpânit lumea”.

Ca exemplu, putem aduce pe marii noştrii domnitori, care dacă românii ar fi fost uniţi, ar fi putut face imperii.

Despre Sfântul Voievod Ştefan cel Mare, se spunea la vremea sa că putea conduce lumea. La Vaslui, cu ajutorul lui Dumnezeu şi cu 20.000 de oşteni credincioşi, a biruit 120.000 de turci, la care se alăturase şi domnitorul Ţării Româneşti Laiotă Basarab cu încă 17.000 de oşteni români. Deci români contra români, pentru promisiunea sultanului că va primi tronul Moldovei. După luptă, Mara soţia sultanului, îi scria acestuia că, „de când sunt turcii nu au suferit o astfel de înfrângere”. A câştigat 38 de războaie fiind în mare inferioritate numerică. A apărat creştinătatea de invazia musulmană. A uimit, şi uimeşte întreaga lume prin faptele sale de vitejie. A ctitorit peste 42 de mânăstiri şi biserici. Dar, e contestat şi în ziua de astăzi, de unii români, viteji de cafenea [6]. Daca imi permiteţi, aş întreba: Ce s-ar fi întâmplat dacă Sfântul Voievod Ştefan cel Mare ar fi avut 500.000 – 1.000.000 de oşteni profesionişti, cum a avut Napoleon? La fel, putem aminti şi pe Mircea cel Bătrân, Mihai Viteazul şi Vlad Ţepeş[7]. Cu siguranţă ar fi făcut imperii şi am fi fost un popor mândru.Aşa, deoarece cu mici excepţii, am fost tot timpul asupriţi, chinuiţi, jefuiţi din exterior şi din interior, avem cea mai mare smerenie.

Cei condamnaţii în temniţele comuniste pentru credinţa lor ortodoxă, au fost tradăţi şi au depus mărturie împotriva lor, ucenicii pe care i-a ajutat cel mai mult. Acest lucru l-a îngăduit Dumnezeu, ca prin părăsire de către oameni, să aibă cea mai adâncă smerenie şi ajutor numai de la Dumnezeu şi să atingă astfel pragurile sfinţeniei.

Suntem creaţi pentru a fi în comuniune. Avem legături ştiute şi neştiute, cu părinţii, fraţii, vecinii, colegii de muncă etc. Dumnezeu a împărţit darurile Sale, pentru slujirea aproapelui. În ortodoxie darurile duhovniceşti sunt împărţite: unul are darul slujirii, altul al sfătuirii, altul al cuvântului, altul al alungării duhurilor rele…

Sfântul Voevod Ştefan cel Mare, se smerea şi venea la Daniil Sihastru pentru spovedanie, sfat, binecuvântare şi întărire.

Să ia aminte mai marii noştri şi să se smerească în faţa marilor noştri duhovnici, ca să primească prin ei sfaturile şi binecuvântările dumnezeieşti şi nu să-i vorbească de rău şi să-i prigonească devenind astfel unelte ale satanei[8].

Ca să fim primiţi în Europa neortodoxă, conducătorii noştrii au semnate tratate, prin care renunţă la teritorii şi la peste cinci milioane de români din Moldova, Ucraina, Bulgaria, Ungaria, Serbia şi Slovacia şi au falimentat, vândut şi distrus toată România.

S-au înşelat amarnic pentru că România nu este o bucată de pământ cu dobitoace cărora să le fie deschise graniţele ca să meargă la muncă şi la păscut în Europa.

România este Biserică ortodoxă vie a lui Dumnezeu, alcătuită din Biserica pământească ce cuprinde pe toţi creştinii ortodocşi români care se străduiesc cu ajutorul Harului Dumnezeiesc să se mântuiască şi din Biserica Triumfătoare, din Cer, în care se află cei care s-au mântuit, sfinţii, mucenicii, mărturisitorii, îngerii, Maica Domnului şi Prea Sfânta Treime. Nu se poate uni înainte de Război România creştină, majoritar ortodoxă cu celelalte culte (catolici, protestanţi, neoprotestanţi… ).

Aceasta se va realiza abia după cel de al-III lea Război Mondial, când şi celelalte ţări europene se vor curăţi de păcate prin focul războiului[9] şi vor ajunge şi ele la acelaşi nivel de dezvoltare cu al ţării noastre, după distrugerile suferite în război[10].

Dacă conducătorii noştrii s-ar fi smerit şi ar fi cerut sfatul şi binecuvântarea marilor noştrii duhovnici, n-ar mai fi făcut aceste mari greşeli.

Când n-am fost asupriţi de duşmanii cei din afară, am fost asupriţi şi smeriţi de către ai noştrii.

În anul 1991 am fost la un renumit duhovnic şi l-am întrebat:

– Părinte pentru ce să ne mai temem? Acum nu mai există comunismul, cenzura, securitatea, miliţia, condamnările pentru credinţă… Părintele mi-a răspuns:

– Acum vin ai noştrii. Vieţuirea lumească şi păcătoasă a conducătorilor, îi va face pe aceştia ucenici ai diavolilor şi îi vor prigoni pe cei credincioşi. Însă aceasta va fi îngăduit de Dumnezeu pentru mântuirea şi desăvârşirea noastră.

*

Un protestant american a trecut la ortodoxism. După ce a stat în Sfântul Munte Athos şi a fost botezat, a spus tatălui său că se stabileşte în România. Tatăl l-a întrebat:

– Ce ai găsit acolo? Biserică ortodoxă avem şi în S.U.A. Aici ai casă, avere, pământ. În România este sărăcie, hoţie, corupţie, minciună, mizerie etc.

– Tată, a răspuns fiul, duh smerit ca în România nu am găsit nicăieri în lume!

Acesta este duhul ţării, al ţăranilor care suferă de veacuri şi cu ajutorul lui Dumnezeu trăiesc de pe o zi pe alta.

Însă este şi un lucru bun din aceasta. Dacă unui român-român nu-i permiţi să facă ceva, se va ambiţiona şi îşi va spune:
– Nu mă lasă să fac acest lucru?! Ei bine, o să-i arăt eu lui ce pot! Şi uneori reuşeşte.

părintele Daniel de la Rarău


[1] Spre sfârşitul celui de al-II lea Război Mondial când au debarcat americanii în Japonia, japonezii care nu mai aveau armată şi armament, au pregătit ca rezistenţă, peste 10.000.000 de luptători în arte marţiale, ca să se apere. Ei au spus americanilor: – Dacă vă atingeţi de împărat, vom muri cu toţii apărăndu-l. În luptele din Pacific, americani au pierdut de două ori mai mulţi soldaţi decât japonezii, care luptau pentru împărat. Este singura ţară, care a pricinuit grele pierderi americanilor şi unde nu a capitulat conducătorul (împăratul). Câţi români şi-ar da astăzi de bună voie viaţa pentru preşedinte, conducători sau pentru Patriarh?
[2] Dacă vrei să desparţi doi ţigani care se bat, aceştia lasă cearta lor şi se năpustesc împreună asupra ta. De ce te amesteci în treburile lor.
[3] Sufletele şi inimile lor sunt unite firesc. Mai există şi unirea suprafirească prin Harul Duhului Sfânt, dar aceasta înseamnă despătimire şi este imposibil de realizat la nivel de naţiune.
[4] Preşedintele Senatului României, al doilea om din stat, pentru că nu se supunea în totalitate partidului de opoziţie de care aparţinea, ba mai şi critica, a fost schimbat prin alianţa opoziţiei cu puterea. În urma votului, acest post a revenit candidatului din partea puterii. Fiind întrebat despre acestea, V.P. liderul principalului partid de opoziţie a spus: „Nu contează, important este cu nu mai este M.G”. Nu a contat că au pierdut al doilea post din stat, că ungurii au negociat şi au obţinut secretariatul guvernului prin acordarea votului candidatului puterii, că M.G. vrea să înfinţeze un nou partid politic şi că vor pierde astfel multe voturi. Important a fost ambiţul.
[5] animalică – supusă afectelor şi patimilor, neduhovnicească, ceea ce se consumă la nivelul psihicului.
[6] Este contestat că a omorât boieri, care în timp ce el lupta în condiţii foarte grele şi în mare inferioritate numerică, aceştia complotau împotriva lui.
[7] În urma unei incursiuni la Dunăre, voevodul Vlad Ţepeş cu oştenii săi, au omorât peste 20.000 de turci. Căpăţânile acestora le-a trimis Sultanului la Istambul într-un convoi de căruţe. Acesta văzându-le, a mulţumit lui Alah că Vlad Ţepeş nu este domnitor peste o ţară mai mare.
[8] Din păcate, mai marii noştrii merg cu plecăciuni la cei nebotezaţi, pentru sfaturile şi ajutorul lor. O să le ajute, aşa cum l-a ajutat în final şi pe domnitorul Mihai Viteazul.
[9] Dacă nu ne curăţim de păcate cu ajutorul Harului Dumnezeiesc prezent în Sfintele Taine (Spovedanie, Sfânta Împărtăşanie şi celelalte Sfinte Taine şi ierurgii) Dumnezeu, care nu este autorul răului, va îngădui pedepsirea şi curăţirea omenirii prin cutremure, inundaţii, războaie…. Sfântul Ioan Iacob Românul spune că unde este dezmăţul mai mare, acolo va fi şi focul războiului mai puternic.
[10] Olanda, ţară protestantă, care se opune intrării României în Europa, este renumită pentru drepturile şi libertăţile pe care le acordă homoxesualilor şi lezbienilor: Căsătoria acestora, înfierea de copii, locuri de distracţii păcătoase. În Amsterdam de multe ori nu poţi să deosebeşti bărbatul de femeie, datorită modificării de sex.
Δεν ξέρω ελληνικά, έτσι ώστε η μετάφραση να Έλληνες γίνεται με Google Translate:
I don’t know greek, so the translation to greek is made with google translate:
Nu ştiu greacă, aşa că traducerea în greceşte este făcută cu google translate
Νου σχτιου γρεακă, ασχα κă τραντουκερεα îν γρεκεσχτε εστε φăκουτă κου γοογλε τρανσλατε
.
Ο φθόνος και η διαίρεση στη ρουμανική
Ο Ηρόδοτος, δήλωσε: «Οι Θράκες είναι το πιο γενναίο, πιο πιστοί, πιο δίκαιοι, πιο ισχυρό από όλα τα έθνη. Αλλά ο Θεός τους έδωσε το δώρο της ενότητας «. Όπως έχουν για παράδειγμα οι Εβραίοι, οι Ιάπωνες [1], Έλληνες, Ούγγροι, Τσιγγάνοι [2] κλπ..Αυτοί οι άνθρωποι από τη φύση τους έχουν αυτό το δώρο της ενότητας [3], ακούει και υπακούει έναν ηγέτη, να βοηθήσει ο ένας τον άλλον, να υποστεί ένας για τον άλλο, να απολαύσουν τις επιτυχίες των άλλων, είμαστε ενωμένοι ενάντια στους εχθρούς. Στο Ισραήλ, οι Εβραίοι δεν μπορεί να δικαστεί ενώπιον των δικαστηρίων σε αστικές κοστούμια, αλλά πηγαίνετε στο ραβίνος και να τον υπακούμε. Γιατί να δώσει χρήματα για το δικαστήριο και τους δικηγόρους.
Αντ ‘αυτού Ρουμάνοι χωρίζονται σε οικογένεια, σχολείο, κοινωνία, πολιτική, επιχειρήσεις, κ.λπ. διασποράς. Brothers έχασαν τη ζωή τους και τα έθνη μαζί για να περιουσίας, γης, θρόνος, πολιτικές λειτουργίες, επιχειρηματίες, κ.ά.. Εμφανίζεται σε μια πολιτική διάσπαση κόμμα; Επίλυση; Ένας άλλος διαχωρισμός. Άλλες νέες μορφές μικρύνει πολιτικά κόμματα [4]. Η κύρια δραστηριότητα των κομμάτων της αντιπολίτευσης, είναι να αφαιρεθεί από την εξουσία του προέδρου και των διοικητών.Πρόεδροι που ηγήθηκε της Ρουμανίας, επειδή είχαν πίστη στο Θεό και το δώρο της ενότητας, μια κορυφαία και μόνο master τμήμα.Ούγγροι της Ρουμανίας και Τσιγγάνοι κατά. Οι εργαζόμενοι κατά διανοουμένων.Ρουμανικά Ρουμανικά κατά το «υλικό» της ασφάλειας.Η κάρα χώρα, μουλάρια διαιρείται πολιτική, αντί να τραβήξει πριν από το τράβηγμα προς όλες τις κατευθύνσεις, καταστρέφοντας το.

Κάθε χρόνο, 1 Δεκεμβρίου, Εθνική Ημέρα της Ρουμανίας, της ημέρας της Μεγάλης Ενοποίησης, τις εκδηλώσεις και αποδοκιμασίες την αντίθεση των ισχυρών δυνάμεων, μπορεί κανείς να δει πόσο ενωμένη είναι Ρουμάνοι. Ρουμανικής ένωσης επιτεύχθηκε όταν οι Μεγάλες Δυνάμεις ανησυχούσαν.

Ρουμανικά σχολική εκπαίδευση είναι zavistnică. Εάν ένας φοιτητής είναι αδύναμη στη διδασκαλία, είναι διασύρεται με διάφορες μεθόδους σε άλλους, προκειμένου να τον κάνει να προετοιμαστούν καλύτερα. Έτσι, ενώ πολύ καλός μαθητής είναι εξήρε το πνεύμα της υπερηφάνειας και διογκωμένο από το δάσκαλο, το χειρότερο στο σχολείο ή να γίνουν αδιάφοροι zavistie κυπρίνος.

Οι Αμερικανοί έχουν το σύστημα αξιολόγησης της εκπαίδευσης στην οποία επισημαίνεται είναι απόρρητες. Μόνο ο φοιτητής ή ο σπουδαστής αποφασίζει πότε και σε ποιον μια κοινότητα. Σε περίπτωση που οι ΗΠΑ θα ήταν ένα είδος πρακτικής zavistnic ρουμανικής εκπαίδευσης φαίνεται προβληματική, κοινωνικές, εθνοτικές και θρησκευτικές.

Όλη την ώρα που zavistuit και μιλήσαμε άσχημα. Αυτό αντανακλάται στους μύθους μας.

Ρουμανικά θρύλος λέει ότι ο Δάσκαλος Manole καθεδρικό ναό χτίστηκε μετά την απόφαση του Arges, το Μαύρο Πρίγκιπα ρωτήθηκε αν θα μπορούσαν να γίνουν ένα άλλο όμορφο καθεδρικό ναό. Μαθαίνοντας ότι μπορεί να τον σκοτώσει. Αν ρωτήσετε σήμερα, η συντριπτική πλειοψηφία των Ρουμάνων λένε ότι το έκανε καλά, όχι να κάνει άλλο ένα όμορφο καθεδρικό ναό. Αλλά αν το έκανε εκατό πιο όμορφο καθεδρικό ναό, θα ήταν καλύτερα για όλους μας.

Ρουμάνοι μας σε όλη την Προυτ ζητάμε βοήθεια, λένε ότι είναι Μολδαβίας και της Ρουμανίας και προτιμούν να μην είναι οι Ρώσοι που απελάθηκαν, καταπιεσμένοι, δολοφονήθηκε και εξαθλιωμένη. Το ίδιο πράγμα συμβαίνει και στο μοναχισμό. Έτσι ο μοναχισμός με τη ζωή της κοινότητας φαίνεται να μας πολύ αργότερα, υπό την ευλογία και την καθοδήγηση των ηγουμένων μεγάλη ήρθε από το Άγιο Όρος: Ο Άγιος Νικόδημος και ο Άγιος Παΐσιος Tismana από Neamt. Οι άλλες Ορθόδοξες των Ηνωμένων Εθνών, τα μοναστήρια, σχολεία, μιας πραγματικής χριστιανική τελειότητα, όπου οι γονείς έχουν βοήθεια και καθοδήγηση σε κάθε άλλη, με πολλούς αγίους από τα οποία ένα μικρό μέρος από αυτούς έχουν αγιοποιήθηκε: Πατριάρχες, επίσκοποι, ιερείς, διακόνους και μοναχούς. Εμάς να περπατήσει περισσότερο ατομικά, «τρομάζεις» εκείνοι που θα μπορούσε να «σταματήσει» να επιτύχουν την αγιότητα.Αλλά σωτηρία σημαίνει αρμονία, την κοινωνία, βοηθώντας … «θελεις σωτηρία να σωθεί».

Εμείς οι Ρουμάνοι δεν μπορεί να οδηγήσει μια κοσμική πράγμα στην τελειότητα.Υπάρχει πάντα κάποιος που κόβουν μας δυναμική. Και στη συνέχεια για την ταπεινότητά μας, και η άλλη απόληξη.

Εάν μιλήσετε με έναν Έλληνα άσχημα για τον άλλο Έλληνα, ο οποίος δεν είναι παρών, είναι θυμωμένος επειδή αυτό, αλλά φυσικά η ένωση, η οποία είναι ελληνική να υποφέρουν μαζί με σας και να μιλήσει άσχημα που έχω μιλήσει για κακό. Σε αντίθεση με το αντίθετο συμβαίνει Ρουμανίας. Πολλοί άνθρωποι να διασκεδάσουν όταν ακούνε κάτι κακό για άλλες ρουμανικές ή κάποια ατυχία που συνέβη. Πολλοί πιστεύουν ότι αξίζει και zavistie να λέει ότι η οργή του Θεού ήρθε επάνω δεξιά.

Δίνει επίσης μια παρεξήγηση που οι Τούρκοι έχουν γίνει πασαλίκι. Δεν θα πρέπει να το κάνουν επειδή τους αδελφούς μας πουλήθηκαν στους Τούρκους ο ένας τον άλλο για να πάρει το θρόνο.

Αγ. Κωνσταντίνος Brancoveanu πουλήθηκε στον αδερφό του Σερμπάν Cantacuzino τουρκική να προτρέψει τη γυναίκα του για να πάρει το θρόνο.

Αγ. Calinic στο CERN, πριν να χειροτονήθηκε επίσκοπος, είχε δηλητηριαστεί από κάποιον που δεν φοβάται να πάρει τη θέση του ..

Στην καρδιά πολλών Ρουμανίας-Ρουμανίας, θα βρείτε εργάζονται με πλήρη πέντε κόρες της ζήλιας: το μίσος, το κουτσομπολιό, την καταδίκη και δοκιμασίες άρει τη χαρά και τους κινδύνους που συνέβη γείτονα. Αλλά λέει ο Απόστολος Παύλος: «… Εφ ‘όσον υπάρχει ανάμεσά σας φθόνος και διαμάχες και διαιρέσεις, δεν είναι πραγματικά σάρκα, αφού δεν φοράτε ανθρώπινη σάρκα» (1 Κορινθίους 3, 3).

Και του Αγίου Ιακώβου λέει:

«… Η καρδιά σου θα ζήλευαν dac’n zavistie πικρή και δεν διαθέτουν και βρίσκονται κατά την αλήθεια. Αυτή η σοφία δεν κατάγονται από τα πάνω, αλλά επίγειος ζώων του [5], δαιμονικό.
Διότι όπου είναι φθόνος και zavistie, υπάρχει ακόμα η σύγχυση και το κακό έργο.
Αλλά η σοφία από ψηλά είναι η πρώτη καθαρή, έπειτα ειρηνική, επιεικής, υπάκουος, γεμάτη από έλεος και καλούς καρπούς, αμερόληπτη, nefăţarnică.
Και ο καρπός της δικαιοσύνης είναι πλήρως την ειρήνη, όπως αυτοί που κάνουν την ειρήνη «(James 3, 14-18).

Ο Ηρόδοτος λέει ότι ο Θεός τους έδωσε το χάρισμα Getae Θρακική Ένωση. «Αν ο Θεός θα είχε δώσει αυτό το δώρο, εκτός από τα άλλα πρωτεύοντα θηλαστικά, είναι κυβερνούσαν τον κόσμο.»

Για παράδειγμα, μπορούμε να φέρουμε μεγάλες κυβερνήτες μας ότι αν οι Ρουμάνοι ήσαν ενωμένοι, θα μπορούσαν να έχουν κάνει αυτοκρατορίες.

Από την Ιερά Πρίγκιπας Στέφανος ο Μέγας, λέγεται ότι την εποχή εκείνη ήταν ότι θα μπορούσε να κυβερνήσει τον κόσμο. Βασλούι, με τη βοήθεια του Θεού και με 20.000 πιστούς στρατιώτες, ξεπέρασε 120.000 Τούρκοι, που προσχώρησαν στην ρουμανική χώρα Laiotă Basarab ηγεμόνα με ένα άλλο 17.000 στρατιώτες της Ρουμανίας. Έτσι, κατά Ρουμανικά Ρουμανικά να υποσχεθεί ότι θα λάβει ο σουλτάνος Μολδαβία. Μετά τη μάχη, η σύζυγός του Μάρα Σουλτάνος, έγραψε ότι «δεδομένου ότι οι Τούρκοι έχουν υποστεί μια τέτοια ήττα». Κέρδισε 38 πόλεμοι σε μεγάλο βαθμό ήταν περισσότεροι.Υπερασπίστηκε τον Χριστιανισμό από τη μουσουλμανική εισβολή. Ένας ζαλισμένος και κατέπληξε τον κόσμο με τις πράξεις του, της ανδρείας. Ίδρυσε περισσότερα από 42 μοναστήρια και εκκλησίες. Αλλά, αμφισβητείται και σήμερα, το ρουμανικό ένα, γενναίος cafe [6]. Αν μου επιτρέπετε, ρωτώ: Τι θα είχε συμβεί αν Αγίου Stefan cel Mare είχε 500000-1000000 από επαγγελματίες στρατιώτες, όπως ήταν ο Ναπολέων; Ομοίως, μπορούμε να θυμηθούμε και Mircea ο Πρεσβύτερος, ο Μιχαήλ ο Γενναίος και Vlad Tepes [7]. Σίγουρα θα ήμουν αυτοκρατοριών και mândru.Aşa έθνος, διότι με ελάχιστες εξαιρέσεις, ήμουν πάντα καταπιεσμένη, βασανίστηκαν, έκλεψαν από το εξωτερικό και το εσωτερικό, έχουν τη μεγαλύτερη ταπεινότητα.

Οι φυλακισμένοι στο κομμουνιστικές φυλακές για την Ορθόδοξη πίστη τους, έχουν μεταφραστεί και να καταθέσει εναντίον τους, οι μαθητές που βοήθησε περισσότερο. Ο Θεός επέτρεψε αυτό να ότι αφήνοντας το λαό, έχουν τη βαθύτερη ταπεινότητα και βοήθεια μόνο από το Θεό και ως εκ τούτου την επίτευξη ορίων αγιότητα.

Έχουν σχεδιαστεί ώστε να είναι σε κοινωνία. Έχουμε συνδέσεις με γνωστούς και άγνωστους, τους γονείς, τα αδέλφια, οι γείτονες, συναδέλφους, κλπ.. Ο Θεός έχει διαιρέσει τα δώρα Του για το γείτονά του υπουργείου. Στην Ορθόδοξη πνευματικά χαρίσματα χωρίζονται: το ένα είναι το δώρο του υπουργείου, ένα άλλο του sfătuirii, ένα άλλο της λέξης, τα άλλα κακά πνεύματα εκτινάχθηκαν …

Voevod Άγιος Στέφανος ο Μέγας, ήρθε να είναι ταπεινός και Δανιήλ ο Ερημίτης για εξομολόγηση, συμβουλές, ευλογία και δύναμη.

Ας λάβουν υπόψη κυβερνήτες μας και ταπεινό εαυτό του μπροστά από το μεγάλο γερόντων μας, να λάβει τη θεία ευλογία από τη συμβουλή της και όχι να μιλάμε για το κακό και να γίνουν εργαλεία καταδιώκουν του Σατανά [8].

Για να γίνει αποδεκτή στην Ευρώπη ανορθόδοξα, οι ηγέτες μας υπέγραψε τη συνθήκη, να εγκαταλείψουν τα εδάφη και περισσότερα από πέντε εκατομμύρια Ρουμανίας από τη Μολδαβία, την Ουκρανία, τη Βουλγαρία, την Ουγγαρία, τη Σερβία και τη Σλοβακία χρεοκόπησαν, που πωλούνται και κατέστρεψε όλη τη Ρουμανία.

Ήταν μεγάλο λάθος, διότι η Ρουμανία δεν είναι ένα κομμάτι γης με τα βοοειδή που είναι να ανοίξουν τα σύνορα για να πάω στη δουλειά και σε βοσκότοπους στην Ευρώπη.

Η Ρουμανία είναι η Ορθόδοξη Εκκλησία του ζώντος Θεού, που αποτελείται από την επίγεια Εκκλησία η οποία περιλαμβάνει όλες τις ρουμανικές Χριστιανοί Ορθόδοξοι που αγωνίζονται με τη χάρη του Θεού να σωθεί και η θριαμβεύουσα Εκκλησία στον ουρανό, με τον οποίο οι άνθρωποι σώθηκαν, οι άγιοι , μαρτύρων, ομολογητών, άγγελοι, άγιοι Μητέρα του Θεού και της Αγίας Τριάδας. Δεν μπορούν να ενταχθούν πριν από τον πόλεμο στη Ρουμανία Ορθόδοξη Χριστιανική πλειοψηφία των άλλων δογμάτων (Καθολική, Προτεσταντική, ευαγγελική …).

Αυτό θα γίνει μόνο μετά από την αλ-III Α Παγκοσμίου Πολέμου, όταν οι άλλες ευρωπαϊκές χώρες θα καθαρίσει τις αμαρτίες τους από τον πόλεμο φωτιά [9] και θα φτάσει επίσης το ίδιο επίπεδο ανάπτυξης της χώρας μας, μετά από τη ζημία που υπέστη Πόλεμος [10].

Αν οι ηγέτες μας θα ταπεινωθεί και θα τις συμβουλές και την ευλογία της μεγάλης γερόντων μας, δεν θα είχε προβεί σε τέτοια μεγάλα λάθη.

Όταν ήμουν καταπιέζονται από τους ξένους εχθρούς, είμαστε καταπιεσμένοι και υποτονική από εσάς μας.

Το 1991 πήγα σε έναν διάσημο πατέρα και τη ρώτησα:

– Πατέρα γιατί θα πρέπει να φοβόμαστε; Τώρα δεν υπάρχει κομμουνισμός, η λογοκρισία, η ασφάλεια, η πολιτοφυλακή, οι καταδίκες για την πίστη … Πατέρας απάντησε:

– Τώρα μπορείτε Παρ μας. Επιβίωση και αμαρτωλή κοσμικές ηγέτες, θα τους κάνει μαθητές του διαβόλου και θα διώξει τους πιστούς. Αλλά δεν θα επιτραπεί από το Θεό για τη σωτηρία και την τελειότητα μας.

*

Μια αμερικανική προτεσταντική ορθοδοξία του παρελθόντος. Αφού έμεινε στο Άγιο Όρος και βαφτίστηκε, ο πατέρας του είπε ότι είναι εγκατεστημένος στη Ρουμανία. Ο πατέρας τον ρώτησε:

– Τι έχεις εκεί; Ορθόδοξη Εκκλησία στις ΗΠΑ έχουν Εδώ το σπίτι, την περιουσία, τη γη.Στη Ρουμανία είναι η φτώχεια, η κλοπή, η διαφθορά, ψέματα, τη δυστυχία, κλπ..

– Πατήρ, Υιός, δήλωσε, ότι ταπεινό πνεύμα στη Ρουμανία δεν υπάρχει πουθενά στον κόσμο!

Αυτό είναι το πνεύμα της χώρας, οι αγρότες που έχουν εδώ και αιώνες και με τη βοήθεια του Θεού, ζουν από μέρα σε μέρα.

Αλλά είναι ένα καλό πράγμα από αυτό. Αν όχι ένας Ρουμάνος-Ρουμανίας την πολυτέλεια να κάνουν κάτι, θα κεντρίσει και θα πουν:
– Μην επιτρέψτε μου να το κάνετε αυτό; Λοιπόν, εγώ θα του δείξουμε αυτό που μπορεί!Και μερικές φορές αποτυγχάνει.

Πατέρας Δανιήλ από Rarau

[1] Προς το τέλος του Β ‘Παγκοσμίου Πολέμου, όταν οι Αμερικανοί προσγειώθηκε στην Ιαπωνία, οι Ιάπωνες στρατός δεν είχε όπλα, έτοιμη για την αντίσταση, πάνω από 10 εκατομμύρια μαχητές στις πολεμικές τέχνες για να υπερασπιστούν τους εαυτούς τους.Είπαν οι Αμερικανοί: – Αν αγγίξετε το βασιλιά, θα πεθάνουμε όλοι υπερασπίσει. Οι μάχες στον Ειρηνικό, οι Αμερικανοί έχουν χάσει δύο φορές, όπως πολλοί στρατιώτες από τους Ιάπωνες, οι οποίοι πολέμησαν για το βασιλιά. Είναι η μόνη χώρα η οποία έχει προκαλέσει μεγάλες απώλειες και δεν έχει παραδοθεί Αμερικανός ηγέτης (βασιλιάς).Πόσες Ρουμανίας και θα δώσει πρόθυμα τη ζωή του σήμερα για τον πρόεδρο, ηγέτες ή Πατριάρχη;
[2] Αν θέλετε να σπάσει δημιουργία δύο Τσιγγάνοι που αγωνίζονται, να τους αφήσουμε να αγώνα βιασύνη τους από κοινού εναντίον σας. Γιατί μείγμα στις υποθέσεις τους.
[3] Οι ψυχές και οι καρδιές τους φυσικά ενωμένοι. Υπάρχουν suprafirească ένωση με τη χάρη του Αγίου Πνεύματος, αλλά είναι αδύνατο despătimire και το επίπεδο έθνους.
[4] Ο Πρόεδρος της Γερουσίας, ο δεύτερος άνθρωπος στην κατάσταση για να μην καλύπτονται εν μέρει από το κόμμα της αντιπολίτευσης στην οποία ανήκει, μάλιστα, κρίσιμη συμμαχία της αντιπολίτευσης έχει αλλάξει από την εξουσία. Μετά την ψηφοφορία, ο υποψήφιος μετά τη δύναμη επέστρεψε. Όταν ρωτήθηκε για αυτό, V.P.κύριος ηγέτης της αντιπολίτευσης δήλωσε: «Δεν έχει σημασία, σημασία δεν είναι πλέον της GM.» Δεν είχε καμία σημασία ότι έχασε την δεύτερη θέση στο κράτος, ότι οι Ούγγροι έχουν διαπραγματευτεί και να λάβει, δίνοντας την κυβέρνηση γραμματεία υποψήφιος δικαιωμάτων ψήφου, ότι MG θέλει να άπειρο νέο πολιτικό κόμμα και θα χάσει πολλές ψήφους. Σημαντική ήταν η φιλοδοξία.
[5] των ζώων – θέμα επηρεάζει και τα πάθη, neduhovnicească, το οποίο καταναλώνεται στην ψυχή.
[6] Δεν αμφισβητείται ότι σκότωσε βογιάρους, οι οποίοι ενώ ο αγώνας κάτω από πολύ βαριά και μεγάλη αριθμητική κατωτερότητα, η πλοκή εναντίον του.
[7] Μετά από μια επιδρομή στο Δούναβη, Βοεβόδα Vlad Tepes με τους στρατιώτες του έχουν σκοτωθεί πάνω από 20.000 Τούρκοι. Τα κεφάλια τους στην Κωνσταντινούπολη ο Σουλτάνος έστειλε ένα κομβόι του κάρα. Τους είδε, ευχαρίστησε τον Αλλάχ που δεν είναι πρίγκιπας Vlad Tepes περισσότερες από μία χώρες.
[8] Δυστυχώς, οι κυβερνώντες μας πάνε με χαιρετισμούς στον αβάπτιστοι, για τις συμβουλές και τη βοήθειά τους. Θα τους βοηθήσει, όπως τελικά βοήθησε και ο Πρίγκιπας Μιχαήλ του Brave.
[9] Αν δεν καθαρίσει από την αμαρτία μέσω της θείας χάριτος σήμερα στα μυστήρια (εξομολόγηση, Θεία Κοινωνία και άλλα μυστήρια και ierurgii) Ο Θεός δεν είναι ο συντάκτης του κακού, η ανθρωπότητα θα υποστεί την τιμωρία και τον καθαρισμό από σεισμούς, πλημμύρες, πολέμους … . John James Ρουμάνοι λένε ότι, όταν ταραχές μεγαλύτερο πόλεμο δεν θα υπάρξει πιο ισχυρή φωτιά.
[10] Ολλανδία, Προτεστάντες, αντιτάχθηκε στην είσοδο της Ρουμανίας στην Ευρώπη, είναι διάσημη για τα δικαιώματα και τις ελευθερίες που χορηγεί homoxesualilor και λεσβία: Γάμος έγκρισή τους από τα παιδιά, χώρους διασκέδασης αμαρτωλό. Στο Άμστερνταμ, πολλές φορές δεν μπορείτε να διακρίνει τον άνθρωπο από γυναίκα, λόγω της αλλαγής φύλου.

From → Ιστοριε

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Αρέσει σε %d bloggers: