Skip to content

Μπασμουλ σι Ντεσενελε Ανιματε. Πρόιεκτουλ “Μπασμελε Κοπιλαριει” πρεζεντατ ιντρ-ουν ιντερβιου κου σκεναριστουλ σι ρεγιζορουλ Ποπα Μιχαι-Ανντρει Αλντεα

Νοεμβρίου 29, 2011
 Μπασμουλ σι Ντεσενελε Ανιματε. Πρόιεκτουλ “Μπασμελε
Κοπιλαριει” πρεζεντατ ιντρ-ουν ιντερβιου κου σκεναριστουλ σι
ρεγιζορουλ Ποπα Μιχαι-Ανντρει Αλντεα

ion subsol Basmul si Desenele Animate. Proiectul Basmele Copilariei prezentat intr un interviu cu scenaristul si regizorul Pr. Mihai Andrei Aldea    

http://www.basmelecopilariei.ro

Αυτό το άρθρο είναι γραμμένο στη ρουμανική γλώσσα με ελληνικό αλφάβητο
This article is in romanian written with greek alphabet
Acest articol este în limba română scrisă cu litere greceşti
Ακεστ αρτικολ εστε îν λιμμπα ρομâνă σκρισă κου λιτερε γρεκεσχτι
.
“Μπασμελε Κοπιλαριει” εστε ουν πρόιεκτ ντε ανιματιε ρομανεσκ. Ποβεστιλε καρε νε-αου ινκαντατ κοπιλαρια σουντ σπουσε κελορ μικι πεντρου α-ι αjουτα σα κρεασκα φρουμος σι σα ινβετε λουκρουρι φολοσιτοαρε. Πριμα σεριε ντε ανιματιε ντεζβολτα μπασμουλ ρομανεσκ “Πρασλεα κελ Βόινικ σι Μερελε ντε αουρ”.Ριτμουλ σι στρουκτουρα ποβεστιριι σουντ σπεκιαλ κονκεπουτε πεντρου α-ι αjουτα πε κει μικι σα ινβετε ντεσπρε βεκχιλε τραντιτιι ρομανεστι, ντεσπρε κουραj, μπουνατατε, χαρνικιε σι ασκουλταρε ντε παριντι. Κονκεπτουλ ανιματιει νοαστρε σε οπουνε σκενελορ βιολεντε σι αγιτατε!
Σκεναριουλ σι ρεγια:Μιχαι-Ανντρει ΑλντεαΑ κονκεπουτ ιντρεγουλ ουνιβερς αλ “Μπασμελορ Κοπιλαριει”. Σκεναριουλ ντεζβολτα μπασμουλ οργιναλ, ινμπογατινντου-λ σι ανταπτανντου-λ λουμιι κοντεμπορανε, πεντρου α πουτεα φι λεσνε ιντελες ντε κοπιι. Α ρεγιζατ μαι απόι τρανσπουνερεα σκεναριουλουι ιν ντεσενελε ανιματε, ουρμαρινντ ρεσπεκταρεα αουτεντικιτατιι ελεμεντελορ τραντιτιοναλε.
Ανιματια:Μπογνταν Πετρεα

Εστε κελ καρε ντα βιατα ποβεστιλορ κου μουλτα μουνκα σι ατεντιε πεντρου ντεταλιι. Εστε ουν προφεσιονιστ σι ουν περφεκτιονιστ καρε α ινβεστιτ ιν ακεστ πρόιεκτ τοτ ταλεντουλ σαου σι πασιουνεα σα πεντρου ανιματιε. Α κοντριμπουιτ σουμπσταντιαλ σι λα ρεγια σι στρουκτουραρεα σκενελορ ιν βεντερεα ομπτινεριι ουνουι νιβελ οπτιμ ντε ρεαλισμ.

logo Basmul si Desenele Animate. Proiectul Basmele Copilariei prezentat intr un interviu cu scenaristul si regizorul Pr. Mihai Andrei Aldea

Μουζικα σι σοουνντ ντεσιγν:Ντραγος ΑλεξανντρουΑ κοντριμπουιτ λα ακεστ πρόιεκτ πριν ιμενσουλ σαου ταλεντ σι εξπεριεντα ακουμουλατα ιν ινντουστρια κινεματογραφικα, κομπουνανντ κολοανα σονορα α ανιματιει σι εφεκτελε σουπραπουσε ακτιουνιι ντεσενελορ. Ατμοσφερα ντε μπασμ σι τραιρεα μινουνατα α λουμιι σπεκιφικε “Μπασμελορ Κοπιλαριει” ι σε ντατορεαζα ιντρ-ω μασουρα κοβαρσιτοαρε.
Προντουκατορ:Λουκιαν ΚορνιανουΕστε κελ καρε κοορντονεαζα εκχιπα νοαστρα φορματα ντιν ρεγιζορ, ανιματορ, μουζικιαν, ακτορι, ντεσενατορι, ινστρουμεντιστι, τραντουκατορ σι wεμπντεσιγνερ. Λουι ιι ντατοραμ φαπτουλ κα πρόιεκτουλ αβανσεαζα νεκοντενιτ σι ντεαντλινε-ουριλε σουντ ατινσε φαρα α αφεκτα καλιτατεα προντουσουλουι φιναλ.

instrumentisti Basmul si Desenele Animate. Proiectul Basmele Copilariei prezentat intr un interviu cu scenaristul si regizorul Pr. Mihai Andrei Aldea

Περσοναjε:Παουλ ȚουρκανουΠαουλ εστε κελ καρε α κρεατ περσοναjελε καρε ποπουλεαζα ντεσενελε νοαστρε ανιματε. Ινβεστινντ ταλεντουλ σι εξπεριεντα λουι γραφικα, α αβουτ γριjα κα περσοναjελε ανιματιει σα φιε φρουμοασε, ινκονφουννταμπιλε, ουσορ ντε ρεκουνοσκουτ σι ντε τινουτ μιντε ντε κατρε κει μικι.
Ντεκορουρι:

Κριστιαν Ντραγου

Κριστιαν κρεεαζα ντεκορουριλε ανιματιει πριντρ-ουν σιμτ ντεοσεμπιτ αλ κουλοριι σι φορμε αρμονιοασε. Μουντι, καστελε, ανιμαλε, παντουρι, ιντεριοαρε, τοατε αου φοστ κονκεπουτε ιντεγραλ σι κονστρουιτε κου μουλτα γριjα ιντρ-ουν στιλ γραφικ κομπλεμενταρ κελουι ιν καρε σουντ ρεαλιζατε περσοναjελε.
Ακτορι:

Αλεξανντρου Νεντελκου σι Ραλουκα Ρουσου

Ακτοριι νοστρι ιμπαρτασεσκ πρόιεκτουλουι ντε ανιματιε ταλεντουλ σι εξπεριεντα λορ ιν ντομενιου πεντρου α ντα γλας περσοναjελορ σι ποβεστιτορουλουι. Πρεστατια λορ α αντους ουν πλους ντε περσοναλιτατε σι ω νοουα ντιμενσιουνε περσοναjελορ πεντρου α λε φακε ινντραγιτε ντε κει μικι.
Ινστρουμεντιστι:

Ντραγος Αλεξανντρου, Κοριν Αλεξανντρου σι Κριστιαν Σολεανου

Αου κοντριμπουιτ λα ιμμπογατιρεα μουζικαλα α ατμοσφερει κου ω ινστρουμεντατιε σπεκιφικ τραντιτιοναλα, πεντρου α ντα ω νοτα κατ μαι αουτεντικα σι περσοναλα ανιματιει.
Τραντουκερεα σι ανταπταρεα:

Σορινα Γχεοργχε

Σορινα φακε ποσιμπιλ κα ανιματια νοαστρα σα λε φιε ακκεσιμπιλα κοπιλασιλορ ντε τοατε βαρστελε σι ντε πε τοατε κοντινεντελε. Πε νόι νε αjουτα σα κομουνικαμ εφικιεντ κου κλιεντιι ντιν σπατιουλ ιντερνατιοναλ ινντιφερεντ ντε μπαριερελε κουλτουραλε σι λινγβιστικε.
Τραιλερ:

Trailer:

http://www.basmelecopilariei.ro

ΙΝΤΕΡΒΙΟυ ΚΟυ ΠΡ. ΜΙΧΑΙ-ΑΝΝτΡΕΙ ΑΛΝτΕΑ:

Σουντετι πρεοτ, ιστορικ, ετνολογ, ρεγιζορ σι σκεναριστ ντε ντεσενε ανιματε.  Ντε ουνντε β-α βενιτ ακεαστα ιντεε κου ντεσενελε ανιματε;

Ντιν φαπτουλ κα μαι σουντ πε λανγα τοατε ακεστεα σι κιτιτορ ντε καρτε, ντε κανντ εραμ μικ αμ κιτιτ φοαρτε μουλτ σι αμ μπαγατ ντε σεαμα κα στραινιι αου στιουτ κα πορνινντ ντε λα μπασμελε λορ σα ντεζβολτε ω λιτερατουρα φοαρτε μπογατα. Κεεα κε λα νόι νου ς-α ινταμπλατ. Νου εξιστα ω λιτερατουρα ρομανεσκα ντεζβολτατα ασα κουμ σε κουβινε ντιν φολκλορουλ ρομανεσκ. Σι κα ουρμαρε νου εξιστα νικι αλτε φορμε ντε αρτα ντεζβολτατε ασα κουμ σε κουβινε ντιν φολκλορουλ ρομανεσκ. Αικι αρ φι φοαρτε μουλτε ντε σπους πεντρου κα κε ινσεαμνα ντεζβολτατε ασα κουμ τρεμπουιε ντιν φολκλορ εστε ω αφιρματιε φοαρτε ντισκουταμπιλα σι ντισπουταμπιλα.

Ντε κε πριν ντεσενε ανιματε;

Πεντρου κα εστε ω φορμα ντε αρτα μουλτ μαι ρασπανντιτα αζι πριντρε κοπιι σι τινερι ντεκατ λιτερατουρα, εου λουκρεζ σι ιν ντομενιουλ λιτερατουριι, ινσα ανιματια εστε ινκα ω φορμα πριν καρε ποτ σα μα εξπριμ. Σι ντεσενελε ανιματε πρεζιντα ω φοαρτε μαρε πλαστικιτατε, κα σα ζικ ασα, ω ποσιμπιλιτατε ντε εξπρεσιε φοαρτε ιντερεσαντα σι μαι ακκεσιμπιλα ντιν πουνκτ ντε βεντερε φινανκιαρ ντεκατ κινεματογραφια κλασικα καρε νεκεσιτα μουλτ μαι μουλτε φονντουρι σι ω μπαζα ματεριαλα μουλτ μαι μαρε ντεκατ ανιματια. Νου κα ανιματια ς-αρ φακε φοαρτε ουσορ, σε φακε φοαρτε γρεου νταρ τοτουσι εστε μουλτ μαι ρεαλιζμπιλα ντεκατ κινεματογραφια κλασικα. Ντεσι σινκερ νανταjντουιεσκ κα βομ αjουνγε σι ιν ακεστ ντομενιου ντακα βομ ιζμπουτι σα νε αφιρμαμ κου ντεσενελε ανιματε.  Νου λε βομ αμπανντονα, κι ντιμποτριβα, νε βομ ιμμπογατι ακτιβιτατιλε, αστα ε ναντεjντεα μεα.

Κε ουρμαριτι πριν ακεστ πρόιεκτ; Κε αντουκε νοου τιπουλ αστα ντε ντεσενε ανιματε ιν ντομενιου;

Σουντ μαι μουλτε πουνκτε πε καρε λε ουρμαριμ. Ινται ουρμαρεσκ σα μα εξπριμ κουμ φιεκαρε κρεατορ ντε αρτα ινκεαρκα σα σε εξπριμε, νταρ ιν ακελασι τιμπ ουρμαρεσκ σα νε εξπριμαμ νόι, κα Ρομανι, κα Νεαμ.

Σερια Μπασμελε Κοπιλαριει ινκεπε κου Πρασλεα κελ βόινικ σι μερελε ντε αουρ. Ντε κε ατι αλες ακεστ μπασμ πεντρου ινκεπουτ;

Πεντρου κα εστε φοαρτε κουνοσκουτ. Εστε ουνουλ ντιν μπασμελε κελε μαι κουνοσκουτε λα νόι σι αμ βρουτ σα-λ φολοσιμ πε ακεστα κα τεμει πεντρου κεεα κε ινσεαμνα βαλοριζαρεα κουλτουριι ποπουλαρε ιν ζιλελε νοαστρε. Εστε ουν εξερκιτιου, κρεντεμ νόι, φοαρτε ποτριβιτ. Πεντρου κα ινκερκαμ σα αραταμ φελουλ ιν καρε σε ποατε κρεεα κεβα φρουμος πορνινντου-σε ντε λα ουν μπασμ καρε παρε ρασουφλατ, αρχικουνοσκουτ, ινκατ λουμεα ιλ πριβεστε κου ντισπρετ πεντρου κα λ-α αουζιτ ντε ατατεα ορι σι ιλ στιε ατατ ντε μπινε, ντεσι ντακα πουι πε κινεβα σα τι-λ σπουνα ντε λα ουν καπ λα αλτουλ νου ε ιν σταρε. Νόι βρεμ σα αραταμ κα πορνινντ ντε λα ακεστ μπασμ, σε ποατε φακε κεβα καρε σα φιε ιν ακελασι τιμπ φοαρτε μοντερν, κοντεμποραν νταρ τοτοντατα σι ρομανεσκ. Κεβα φρουμος, ουν φιλμ ντε ανιματιε φαντασι καρε σα ποατε κουκερι κοπιι ντε οριουνντε ντιν λουμε σι καρε σα ιζβορασκα ντιν κουλτουρα ρομανεασκα αντεβαρατα. Καρε σα μαρτουρισεασκα λουμιι ντεσπρε νόι.

Πε σιτε-ουλ μπασμελεκοπιλαριει.ρω σκριε κα “σκεναριουλ ντεζβολτα μπασμουλ οριγιναλ σι ιλ ιμμπογατεστε, ανταπτανντου-λ λουμιι κοντεμπορανε”. Ντε κε εστε νεβόιε ντε ακεαστα ανταπταρε α μπασμουλουι κου λουμεα κοντεμπορανα;

Πεντρου κα ασα σε ινταμπλα ιντοτντεαουνα ιν φολκλορ. Κινε βεντε φολκλορουλ ιν μουζεου, νου βεντε φολκλορουλ. Κι βεντε φοτογραφιερεα φολκλορουλουι. Φολκλορουλ ιντοτντεαουνα ς-α ντεζβολτατ. Ρομανιι μεργεαου σι κονστρουιαου ιντρ-ουν λοκ πεντρου κινεβα. Νταρ ει νου φολοσεαου νουμαι στιλουλ ρομανεσκ ντε α κονστρουι. Ει τρεμπουιαου σα ινντεπλινεασκα νιστε κεριντε αλε κλιεντουλουι. Ποατε κα ινβαταου σι κεβα ντε λα ελ. Ιαρ ατουνκι κανντ βενεαου ιναπόι σι κονστρουιαου πεντρου ει, ποατε μαι ανταουγαου ουν ελεμεντ. Ιντοτντεαουνα φολκλορουλ α φοστ σι α ραμας ντιναμικ. Ουν φολκλορ καρε νου ε ντιναμικ νου ε φολκλορ, εστε σπεκτακολ φολκλορικ, κεεα κε ε κου τοτουλ αλτκεβα. Φολκλορουλ ρεπρεζιντα ουν μοντ ντε βιατα, ντε α τραι σι α γανντι λουκρουριλε. Ντε ακεεα εστε φιρεσκ κα φολκλορουλ σα εξπριμε ρεαλιτατιλε κοντεμπορανε. Σα λε εξπριμε σι σα σε εξπριμε κου αjουτορουλ λορ. Κανντβα Ρομανουλ ντακα βορμπεα ντε ω βανατοαρε ντε κερμπι, σπουνεα: αρκουλ, σαγεατα, σουλιτα, ορι αλτε αρμε. Μαι ταρζιου αου απαρουτ σανεατα, φλιντα, πουσκα. Πεντρου κα ς-αου σκχιμμπατ ακεστε λουκρουρι σι νου μαι μεργεα νιμενι λα βανατοαρε κου αρκουλ. Σι ατουνκι νου πουτεα σα σπουνα κα βανατορουλ σι-α λουατ αρκουλ. Σπουνε κα σι-α λουατ φλιντα, σαου πουσκα, πεντρου κα ασα σε μεργεα. Ντεκι ντιντρ-οντατα βεντεμ  ω ντιναμικιτατε α φολκλορουλουι. Ντινκολω ντε ακεαστα ντιναμικιτατε α ουνορ ελεμεντε σα ζικεμ τεχνικε, καρε σε σκχιμμπα οντατα κου σκχιμμπαριλε τεχνολογικε αλε λουμιι, ραμανε σπιριτουαλιτατεα καρε τρεμπουιε σα φιε ακεεασι σαου κχιαρ σα σε ντεζβολτε. Νόι ινκερκαμ σα φακεμ ουν φιλμ ντε αβεντουρι φαντασι καρε σα φιε αντρεναντ, πλακουτ πεντρου κοπιι σι σα φιε τοτοντατα φοαρτε ρομανεσκ, μοραλ, ινστρουκτιβ.  Φοκους γρουπουριλε πε καρε λε-αμ φακουτ πε κοπιι, ουνντε αμ τεστατ επισοντουλ πιλοτ, αου αρατατ κα, ντεσι ουνορα ντιντρε αντουλτι λα βιζιοναρεα φιλμουλουι λε-α απαρουτ τεμερεα κα επισοντουλ αρ φι πρεα πουτιν ντιναμικ πεντρου κοπιι, ιν ρεαλιτατε κοπιι αου φοστ εξτρεμ ντε καπτιβατι σι κχιαρ ντεζαμαγιτι κανντ ς-α τερμινατ… πεντρου κα ς-α τερμινατ. Νου αου ιντελες ντε κε ς-α τερμινατ. Νου σι-αου ντατ σεαμα κα φουσεσε απροαπε ω jουματατε ντε ορα ντε φιλμ πε καρε-λ ουρμαρισερα. Λι ς-α παρουτ κα αμπια ινκεπουσε. Πεντρου κοπιι α φοστ ντεοσεμπιτ ντε καπτιβαντ. Νου αμ αβουτ νικιουν καζ ιν καρε βρεουν κοπιλ ιν τιμπουλ φιλμουλουι σα σε φι πλικτισιτ, σα σε φι ριντικατ σα πλεκε σαου σα φακα αλτκεβα. Κρεντεμ κα αμ ιζμπουτιτ σα φακεμ ουν φιλμ καρε σα φιε ρομανεσκ σι σα φιε κοντεμποραν ιν ακελασι τιμπ.

Τοτουσι εστε μπινε σα βαντα κοπιι ντεσενε ανιματε; Νου σε ποτ ιμπατιμι ντε τελεβιζορ ουιτανντου-σε σι λα ντεσενε ανιματε ρομανεστι;

Μπα ντα, σε ποατε. Νουμαι κα ακεστ λουκρου τινε ιν πριμουλ ρανντ ντε ντιμενσιουνεα εντουκατιοναλα πε καρε στιου σα ω κονστρουιασκα παριντιι. Κοπιλουλ σε βα ουιτα λα τελεβιζορ. Ιν κομουνιτατιλε αμισχ ντιν Στατελε Ουνιτε σι αλτε κομουνιτατι σιμιλαρε, τελεβιζορουλ εστε ιντερζις. Ρεζουλτατουλ εστε κα ιν κλιπα ιν καρε τινεριι ιντρα ιντρ-ουν ορας σι βαντ ουν τελεβιζορ σε οπρεσκ φασκινατι ιναιντεα λουι σι σε ινταμπλα κα στανντ ακολω μουλτ τιμπ σα ουιτε ντε ει πεντρου κα σουντ χιπνοτιζατι ντε ακεστ ομπιεκτ πε καρε νου λ-αου βαζουτ νικιοντατα. Σι μουλτι αου ουν ασεμενεα σοκ κουλτουραλ, ινκατ κου πριμα οκαζιε ιες ντιν κομουνιτατε. Ιν σκχιμμπ, ιν κομουνιτατιλε ορτοντοξε ντιν οκκιντεντ σαου ντιν παρτιλε νοαστρε ιν καρε κοπιλουλ εστε εντουκατ σα φολοσεασκα τελεβιζορουλ σι καλκουλατορουλ κου ντρεαπτα σοκοτεαλα, ακεαστα φασκινατιε εστε τινουτα σουμπ κοντρολ. Αικι σπουν εου κα κελ μαι μπινε εστε κελ μαι μπινε σα σε απλικε κουβαντουλ Σφαντουλουι Αποστολ Παβελ: “Κερκετατι τοατε, παστρατι κε εστε μπουν. Τοατε ιμι σουντ ινγαντουιτε, νταρ νου τοατε ιμι σουντ ντε φολος. Τοατε ιμι σουντ ινγαντουιτε νταρ νου μα βόι λασα σταπανιτ ντε κεβα.”

Ντατ φιινντ κα παριντιι ντε ασταζι, κει μαι μουλτι, νου σπουν σι νικι νου στιου κουμ σα σπουνα μπασμε κοπιιλορ. Ντατ φιινντ κα ακεστι κοπιι αι νοστρι πε καρε-ι ιουμπιμ φοαρτε μουλτ σι πε καρε βρεμ σα-ι οκροτιμ ντε κε εστε ραου, τραιεσκ ιντρ-ω σοκιετατε ιν καρε εξιστα τελεβιζορ. Τοτ μαι μουλτε σκολι αου τελεβιζοαρε, ντβντ πλαιερε, σι πρόιεκτεαζα φελουριτε φιλμε εντουκατιοναλε κοπιιλορ. Ακεστε ιντρουμεντε εξιστα, σε φολοσεσκ, πατρουνντ σι νου αι ουνντε σα τιι κοπιλουλ κα σα ζικι κα ελ βα κρεστε σι βα τραι ιντρ-ω σοκιετατε φαρα τελεβιζορ. Νουμαι κα ντακα ελ νου εστε πρεγατιτ σα λε φακα φατα, βα φι ραπους ντε ελε. Ελ τρεμπουιε σα ινβετε σα λε σταπανεασκα, σα λε φολοσεασκα ασα κουμ σε κουβινε. Σι αστα ινκερκαμ σι νόι σα φακεμ πριν ακεστε ντεσενε. Ντε βρεμε ντε κοπιι ορικουμ σουντ ατρασι, ε μαι μπινε σα λε πουι ουν ασεμενεα ντεσεν ανιματ καρε λε ντα νιστε βαλορι, ιι αjουτα σα ισι γασεασκα ιντεντιτατεα, σα φιε νιστε οαμενι κου τραντιτιε, νιστε οαμενι καρε σα στιε ντε κε τραιεσκ. Πανα λα ουρμα αστα ινκερκαμ νόι πριν ακεστε ντεσενε ανιματε. Σα νταμ νιστε βαλορι περενε. Ουνελε ντιντρε πρινκιπιιλε φουννταμενταλε αλε ακεστορ φιλμε σουντ ακεστεα: Κρεντιντα, μουνκα, λόιαλιτατεα, κουραjουλ, ιντελεπκιουνεα, ντραγοστεα, ρεσπεκτουλ φατα ντε κει ντιναιντε, γριjα πεντρου ουρμασι.  Σουντ ω σεριε ιντρεαγα ντε βαλορι πε καρε ινκερκαμ σα λε νταμ κοπιιλορ. Καρε τρεμπουιε, ντεσιγουρ, πουσε ιν λουκραρε, ιν πρακτικα. Σι αικι ιντερβινε ντουπα κουμ αμ ζις, ντιμενσιουνεα εντουκατιοναλα πε καρε παριντιι τρεμπουιε σα ω ασιγουρε.

Αβετι σπριjιν πεντρου πρόιεκτ;

Πρεα πουτιν. Κα ντε ομπικει, πρόιεκτελε ρομανεστι σουντ κελ μαι πουτιν σπριjινιτε ντιν Ρομανια.  Κουλμεα εστε κα ιν ακεαστα φαζα α πρόιεκτουλουι  νοστρου αβεμ κατεβα οφερτε σι κατεβα σοννταρι φοαρτε σεριοασε ντε πεστε χοταρε, νταρ νου αβεμ νιμικ ντιν Ρομανια. Σε βα ινταμπλα κα σι ιν αλτε καζουρι. Ω σα αjουνγα στραινιι σα κουμπερε ντεσενελε νοαστρε σι εβεντουαλ νόι σα λε κουμπαραμ πε ουρμα ντιν νοου ντε λα στραινι. Εστε ρουσινος νταρ σε ινταμπλα. Σα νου ουιταμ κα μουλτι σε μπατ κου πουμνιι ιν πιεπτ ασταζι κα Μπρανκουσι εστε ρομαν, νταρ Μπρανκουσι αικι σι-α λουατ μαι μουλτ σουτουρι ντεκατ σπριjιν. Σα νου ουιταμ κα νε λαουνταμ κου φαπτουλ κα Αουρελ Βλαικου σαου Τραιαν Βουια σουντ ρομανι, νταρ αου αβουτ ατατ ντε πουτιν σπριjιν αικι, ινκατ ουνουλ α μουριτ, ιαρ κελαλαλαλτ τρεμπουια σα πλεκε πεστε χοταρε. κα ντακα ραμανεα αικι μουρεα σι ελ ιν βρεουν ακκιντεντ προβοκατ τοτ ντε σπριjινουλ εξτραορντιναρ πε καρε-λ πριμεα πεντρου πρόιεκτελε λουι. Βουια α λουκρατ ω βιατα ιντρεαγα πεντρου Ουζινελε Μπριστολ πεντρου κα λα νόι νου α πουτουτ γασι σπριjιν.

Ασεμενεα σι Χενρι Κοανντα.

Κοανντα λα φελ, νταρ σι μουλτι αλτιι. Γογου Κονσταντινεσκου α τρεμπουιτ σα πλεκε σι ελ ιν Μαρεα Μπριτανιε. Σα νε ουιταμ λα φαπτουλ κα ουν γενιου κα Ιουστιν Καπρα τραιεστε ασταζι αικεα λανγα νόι σι νου σε γασεστε νιμενι καρε σα-ι πουνα ινβεντιιλε ιν απλικαρε. Νε πλανγεμ κα Ρομανια εστε ιναπόιατα τεχνολογικ, νταρ κανντ ουν γενιου ντε λανγα νόι οφερα Ρομανιει νιστε και πριν καρε ισι ποατε ντεζβολτα ινντουστριι σπεκιφικε, φοαρτε μοντερνε, εκολογικε, νιμενι νου-λ μπαγα ιν σεαμα. Σι λουκρουλ ακεστα εστε σιμτοματικ. Ντιν πακατε ιν μαρε παρτε σε ινταμπλα σι κου πρόιεκτουλ νοστρου λα φελ.  Μουλτι νε απλαουντα, νταρ απροαπε νιμενι νου νε σπριjινα.

Ουν κουβαντ ντε ινκχειερε.

Νόι μεργεμ μαι ντεπαρτε. Βομ λουπτα σα φακεμ ακεστ πρόιεκτ. Εξιστα ω προπουνερε καρε πεντρου μινε εστε ω προβοκαρε. Εου αμ φακουτ σκεναριουλ πεντρου σεριαλ σι μι ς-α προπους ακουμα σα φακεμ μαι ινται λουνγμετραj. Ντεκι τρεμπουιε σα σκριου ντιν νοου σκεναριουλ καρε σα φιε πεντρου ουν φιλμ καμ ντε 1χ σι jουματατε. Εστε ω προβοκαρε πεντρου κα νου βρεμ σα ρενουνταμ νικι λα σεριαλ. Ντιν τοτ σουφλετουλ νε ντοριμ ιζμπουτιμ σα φακεμ ακεαστα κρεατιε σι νου ντοαρ ακεαστα κι σι αλτε, κατ μαι μπουνε, πεντρου κοπιι νοστρι σι πεντρου κοπιι λουμιι.

Ιντερβιου ρεαλιζατ ντε Κεζαρ Μακχιντον

Basmul si Desenele Animate. Proiectul “Basmele

Copilariei” prezentat intr-un interviu cu scenaristul si

regizorul Pr. Mihai-Andrei Aldea

ion subsol Basmul si Desenele Animate. Proiectul Basmele Copilariei prezentat intr un interviu cu scenaristul si regizorul Pr. Mihai Andrei Aldea    

http://www.basmelecopilariei.ro

http://foaienationala.ro/basmul-si-desenele-animate-proiectul-basmele-copilariei-prezentat-intrun-interviu-cu-scenaristul-si-regizorul-pr-mihaiandrei-aldea.html

“Basmele Copilariei” este un proiect de animatie romanesc. Povestile care ne-au incantat copilaria sunt spuse celor mici pentru a-i ajuta sa creasca frumos si sa invete lucruri folositoare. Prima serie de animatie dezvolta basmul romanesc “Praslea cel Voinic si Merele de aur”.

Ritmul si structura povestirii sunt special concepute pentru a-i ajuta pe cei mici sa invete despre vechile traditii romanesti, despre curaj, bunatate, harnicie si ascultare de parinti. Conceptul animatiei noastre se opune scenelor violente si agitate!

Scenariul si regia:

Mihai-Andrei Aldea

A conceput intregul univers al “Basmelor Copilariei”. Scenariul dezvolta basmul orginal, inbogatindu-l si adaptandu-l lumii contemporane, pentru a putea fi lesne inteles de copii. A regizat mai apoi transpunerea scenariului in desenele animate, urmarind respectarea autenticitatii elementelor traditionale.

Animatia:

Bogdan Petrea

Este cel care da viata povestilor cu multa munca si atentie pentru detalii. Este un profesionist si un perfectionist care a investit in acest proiect tot talentul sau si pasiunea sa pentru animatie. A contribuit substantial si la regia si structurarea scenelor in vederea obtinerii unui nivel optim de realism.

logo Basmul si Desenele Animate. Proiectul Basmele Copilariei prezentat intr un interviu cu scenaristul si regizorul Pr. Mihai Andrei Aldea

Muzica si sound design:

Dragos Alexandru

A contribuit la acest proiect prin imensul sau talent si experienta acumulata in industria cinematografica, compunand coloana sonora a animatiei si efectele suprapuse actiunii desenelor. Atmosfera de basm si trairea minunata a lumii specifice “Basmelor Copilariei” i se datoreaza intr-o masura covarsitoare.

Producator:

Lucian Cornianu

Este cel care coordoneaza echipa noastra formata din regizor, animator, muzician, actori, desenatori, instrumentisti, traducator si webdesigner. Lui ii datoram faptul ca proiectul avanseaza necontenit si deadline-urile sunt atinse fara a afecta calitatea produsului final.

instrumentisti Basmul si Desenele Animate. Proiectul Basmele Copilariei prezentat intr un interviu cu scenaristul si regizorul Pr. Mihai Andrei Aldea

Personaje:

Paul Țurcanu

Paul este cel care a creat personajele care populeaza desenele noastre animate. Investind talentul si experienta lui grafica, a avut grija ca personajele animatiei sa fie frumoase, inconfundabile, usor de recunoscut si de tinut minte de catre cei mici.

Decoruri:

Cristian Dragu

Cristian creeaza decorurile animatiei printr-un simt deosebit al culorii si forme armonioase. Munti, castele, animale, paduri, interioare, toate au fost concepute integral si construite cu multa grija intr-un stil grafic complementar celui in care sunt realizate personajele.

Actori:

Alexandru Nedelcu si Raluca Rusu

Actorii nostri impartasesc proiectului de animatie talentul si experienta lor in domeniu pentru a da glas personajelor si povestitorului. Prestatia lor a adus un plus de personalitate si o noua dimensiune personajelor pentru a le face indragite de cei mici.

Instrumentisti:

Dragos Alexandru, Corin Alexandru si Cristian Soleanu

Au contribuit la imbogatirea muzicala a atmosferei cu o instrumentatie specific traditionala, pentru a da o nota cat mai autentica si personala animatiei.

Traducerea si adaptarea:

Sorina Gheorghe

Sorina face posibil ca animatia noastra sa le fie accesibila copilasilor de toate varstele si de pe toate continentele. Pe noi ne ajuta sa comunicam eficient cu clientii din spatiul international indiferent de barierele culturale si lingvistice.

Trailer:

http://www.basmelecopilariei.ro

INTERVIU CU PR. MIHAI-ANDREI ALDEA:

Sunteti preot, istoric, etnolog, regizor si scenarist de desene animate.  De unde v-a venit aceasta idee cu desenele animate?

Din faptul ca mai sunt pe langa toate acestea si cititor de carte, de cand eram mic am citit foarte mult si am bagat de seama ca strainii au stiut ca pornind de la basmele lor sa dezvolte o literatura foarte bogata. Ceea ce la noi nu s-a intamplat. Nu exista o literatura romanesca dezvoltata asa cum se cuvine din folclorul romanesc. Si ca urmare nu exista nici alte forme de arta dezvoltate asa cum se cuvine din folclorul romanesc. Aici ar fi foarte multe de spus pentru ca ce inseamna dezvoltate asa cum trebuie din folclor este o afirmatie foarte discutabila si disputabila.

De ce prin desene animate?

Pentru ca este o forma de arta mult mai raspandita azi printre copii si tineri decat literatura, eu lucrez si in domeniul literaturii, insa animatia este inca o forma prin care pot sa ma exprim. Si desenele animate prezinta o foarte mare plasticitate, ca sa zic asa, o posibilitate de expresie foarte interesanta si mai accesibila din punct de vedere financiar decat cinematografia clasica care necesita mult mai multe fonduri si o baza materiala mult mai mare decat animatia. Nu ca animatia s-ar face foarte usor, se face foarte greu dar totusi este mult mai realizbila decat cinematografia clasica. Desi sincer nadajduiesc ca vom ajunge si in acest domeniu daca vom izbuti sa ne afirmam cu desenele animate.  Nu le vom abandona, ci dimpotriva, ne vom imbogati activitatile, asta e nadejdea mea.

Ce urmariti prin acest proiect? Ce aduce nou tipul asta de desene animate in domeniu?

Sunt mai multe puncte pe care le urmarim. Intai urmaresc sa ma exprim cum fiecare creator de arta incearca sa se exprime, dar in acelasi timp urmaresc sa ne exprimam noi, ca Romani, ca Neam.

Seria Basmele Copilariei incepe cu Praslea cel voinic si merele de aur. De ce ati ales acest basm pentru inceput?

Pentru ca este foarte cunoscut. Este unul din basmele cele mai cunoscute la noi si am vrut sa-l folosim pe acesta ca temei pentru ceea ce inseamna valorizarea culturii populare in zilele noastre. Este un exercitiu, credem noi, foarte potrivit. Pentru ca incercam sa aratam felul in care se poate creea ceva frumos pornindu-se de la un basm care pare rasuflat, arhicunoscut, incat lumea il priveste cu dispret pentru ca l-a auzit de atatea ori si il stie atat de bine, desi daca pui pe cineva sa ti-l spuna de la un cap la altul nu e in stare. Noi vrem sa aratam ca pornind de la acest basm, se poate face ceva care sa fie in acelasi timp foarte modern, contemporan dar totodata si romanesc. Ceva frumos, un film de animatie fantasy care sa poate cuceri copii de oriunde din lume si care sa izvorasca din cultura romaneasca adevarata. Care sa marturiseasca lumii despre noi.

Pe site-ul basmelecopilariei.ro scrie ca “scenariul dezvolta basmul original si il imbogateste, adaptandu-l lumii contemporane”. De ce este nevoie de aceasta adaptare a basmului cu lumea contemporana?

Pentru ca asa se intampla intotdeauna in folclor. Cine vede folclorul in muzeu, nu vede folclorul. Ci vede fotografierea folclorului. Folclorul intotdeauna s-a dezvoltat. Romanii mergeau si construiau intr-un loc pentru cineva. Dar ei nu foloseau numai stilul romanesc de a construi. Ei trebuiau sa indeplineasca niste cerinte ale clientului. Poate ca invatau si ceva de la el. Iar atunci cand veneau inapoi si construiau pentru ei, poate mai adaugau un element. Intotdeauna folclorul a fost si a ramas dinamic. Un folclor care nu e dinamic nu e folclor, este spectacol folcloric, ceea ce e cu totul altceva. Folclorul reprezinta un mod de viata, de a trai si a gandi lucrurile. De aceea este firesc ca folclorul sa exprime realitatile contemporane. Sa le exprime si sa se exprime cu ajutorul lor. Candva Romanul daca vorbea de o vanatoare de cerbi, spunea: arcul, sageata, sulita, ori alte arme. Mai tarziu au aparut saneata, flinta, pusca. Pentru ca s-au schimbat aceste lucruri si nu mai mergea nimeni la vanatoare cu arcul. Si atunci nu putea sa spuna ca vanatorul si-a luat arcul. Spune ca si-a luat flinta, sau pusca, pentru ca asa se mergea. Deci dintr-odata vedem  o dinamicitate a folclorului. Dincolo de aceasta dinamicitate a unor elemente sa zicem tehnice, care se schimba odata cu schimbarile tehnologice ale lumii, ramane spiritualitatea care trebuie sa fie aceeasi sau chiar sa se dezvolte. Noi incercam sa facem un film de aventuri fantasy care sa fie antrenant, placut pentru copii si sa fie totodata foarte romanesc, moral, instructiv.  Focus grupurile pe care le-am facut pe copii, unde am testat episodul pilot, au aratat ca, desi unora dintre adulti la vizionarea filmului le-a aparut temerea ca episodul ar fi prea putin dinamic pentru copii, in realitate copii au fost extrem de captivati si chiar dezamagiti cand s-a terminat… pentru ca s-a terminat. Nu au inteles de ce s-a terminat. Nu si-au dat seama ca fusese aproape o jumatate de ora de film pe care-l urmarisera. Li s-a parut ca abia incepuse. Pentru copii a fost deosebit de captivant. Nu am avut niciun caz in care vreun copil in timpul filmului sa se fi plictisit, sa se fi ridicat sa plece sau sa faca altceva. Credem ca am izbutit sa facem un film care sa fie romanesc si sa fie contemporan in acelasi timp.

Totusi este bine sa vada copii desene animate? Nu se pot impatimi de televizor uitandu-se si la desene animate romanesti?

Ba da, se poate. Numai ca acest lucru tine in primul rand de dimensiunea educationala pe care stiu sa o construiasca parintii. Copilul se va uita la televizor. In comunitatile amish din Statele Unite si alte comunitati similare, televizorul este interzis. Rezultatul este ca in clipa in care tinerii intra intr-un oras si vad un televizor se opresc fascinati inaintea lui si se intampla ca stand acolo mult timp sa uite de ei pentru ca sunt hipnotizati de acest obiect pe care nu l-au vazut niciodata. Si multi au un asemenea soc cultural, incat cu prima ocazie ies din comunitate. In schimb, in comunitatile ortodoxe din occident sau din partile noastre in care copilul este educat sa foloseasca televizorul si calculatorul cu dreapta socoteala, aceasta fascinatie este tinuta sub control. Aici spun eu ca cel mai bine este cel mai bine sa se aplice cuvantul Sfantului Apostol Pavel: “Cercetati toate, pastrati ce este bun. Toate imi sunt ingaduite, dar nu toate imi sunt de folos. Toate imi sunt ingaduite dar nu ma voi lasa stapanit de ceva.”

Dat fiind ca parintii de astazi, cei mai multi, nu spun si nici nu stiu cum sa spuna basme copiilor. Dat fiind ca acesti copii ai nostri pe care-i iubim foarte mult si pe care vrem sa-i ocrotim de ce este rau, traiesc intr-o societate in care exista televizor. Tot mai multe scoli au televizoare, dvd playere, si proiecteaza felurite filme educationale copiilor. Aceste intrumente exista, se folosesc, patrund si nu ai unde sa tii copilul ca sa zici ca el va creste si va trai intr-o societate fara televizor. Numai ca daca el nu este pregatit sa le faca fata, va fi rapus de ele. El trebuie sa invete sa le stapaneasca, sa le foloseasca asa cum se cuvine. Si asta incercam si noi sa facem prin aceste desene. De vreme de copii oricum sunt atrasi, e mai bine sa le pui un asemenea desen animat care le da niste valori, ii ajuta sa isi gaseasca identitatea, sa fie niste oameni cu traditie, niste oameni care sa stie de ce traiesc. Pana la urma asta incercam noi prin aceste desene animate. Sa dam niste valori perene. Unele dintre principiile fundamentale ale acestor filme sunt acestea: Credinta, munca, loialitatea, curajul, intelepciunea, dragostea, respectul fata de cei dinainte, grija pentru urmasi.  Sunt o serie intreaga de valori pe care incercam sa le dam copiilor. Care trebuie, desigur, puse in lucrare, in practica. Si aici intervine dupa cum am zis, dimensiunea educationala pe care parintii trebuie sa o asigure.

Aveti sprijin pentru proiect?

Prea putin. Ca de obicei, proiectele romanesti sunt cel mai putin sprijinite din Romania.  Culmea este ca in aceasta faza a proiectului  nostru avem cateva oferte si cateva sondari foarte serioase de peste hotare, dar nu avem nimic din Romania. Se va intampla ca si in alte cazuri. O sa ajunga strainii sa cumpere desenele noastre si eventual noi sa le cumparam pe urma din nou de la straini. Este rusinos dar se intampla. Sa nu uitam ca multi se bat cu pumnii in piept astazi ca Brancusi este roman, dar Brancusi aici si-a luat mai mult suturi decat sprijin. Sa nu uitam ca ne laudam cu faptul ca Aurel Vlaicu sau Traian Vuia sunt romani, dar au avut atat de putin sprijin aici, incat unul a murit, iar celalalalt trebuia sa plece peste hotare. ca daca ramanea aici murea si el in vreun accident provocat tot de sprijinul extraordinar pe care-l primea pentru proiectele lui. Vuia a lucrat o viata intreaga pentru Uzinele Bristol pentru ca la noi nu a putut gasi sprijin.

Asemenea si Henry Coanda.

Coanda la fel, dar si multi altii. Gogu Constantinescu a trebuit sa plece si el in Marea Britanie. Sa ne uitam la faptul ca un geniu ca Iustin Capra traieste astazi aicea langa noi si nu se gaseste nimeni care sa-i puna inventiile in aplicare. Ne plangem ca Romania este inapoiata tehnologic, dar cand un geniu de langa noi ofera Romaniei niste cai prin care isi poate dezvolta industrii specifice, foarte moderne, ecologice, nimeni nu-l baga in seama. Si lucrul acesta este simtomatic. Din pacate in mare parte se intampla si cu proiectul nostru la fel.  Multi ne aplauda, dar aproape nimeni nu ne sprijina.

Un cuvant de incheiere.

Noi mergem mai departe. Vom lupta sa facem acest proiect. Exista o propunere care pentru mine este o provocare. Eu am facut scenariul pentru serial si mi s-a propus acuma sa facem mai intai lungmetraj. Deci trebuie sa scriu din nou scenariul care sa fie pentru un film cam de 1h si jumatate. Este o provocare pentru ca nu vrem sa renuntam nici la serial. Din tot sufletul ne dorim izbutim sa facem aceasta creatie si nu doar aceasta ci si alte, cat mai bune, pentru copii nostri si pentru copii lumii.

Interviu realizat de Cezar Machidon

Παραμύθια και κινούμενα σχέδια. Οι «Ιστορίες
Παιδική ηλικία «που παρουσιάζονται σε μια συνέντευξη με τον συγγραφέα και
διευθυντής π. Μιχαήλ-Αντρέι Aldea

ion subsol Basmul si Desenele Animate. Proiectul Basmele Copilariei prezentat intr un interviu cu scenaristul si regizorul Pr. Mihai Andrei Aldea    

Δεν ξέρω ελληνικά, έτσι ώστε η μετάφραση να Έλληνες γίνεται με Google Translate:
I don’t know greek, so the translation to greek is made with google translate:
Nu ştiu greacă, aşa că traducerea în creceşte este făcută cu google translate
Νου σχτιου γρεακă, ασχα κă τραντουκερεα îν κρεκεσχτε εστε φăκουτă κου γοογλε τρανσλατε
.
«Ιστορίες της παιδικής ηλικίας» είναι ένα έργο των κινουμένων σχεδίων της Ρουμανίας. Οι ιστορίες που έχουν μαγευτεί παιδική ηλικία λέγεται για να βοηθήσει τα παιδιά μεγαλώνουν και μαθαίνουν χρήσιμα πράγματα όμορφα. Η πρώτη σειρά κινουμένων σχεδίων ανάπτυξης της Ρουμανίας παραμύθι «Praslea το ανθεκτικό και χρυσά μήλα».Rhythm και ιστορία δομή έχουν σχεδιαστεί ειδικά για να βοηθήσει τα παιδιά να μάθουν για τις παλιές παραδόσεις της Ρουμανίας, για το θάρρος, την ευγένεια, την εργατικότητα και την υπακοή στους γονείς. Έννοιας animation μας αντιτίθεται βίαια και ταραχώδη σκηνές!
Σενάριο και Σκηνοθεσία:Andrei Mihai Aldea-Σχεδίασε ολόκληρο το σύμπαν του «ιστορίες της παιδικής ηλικίας». Πρωτότυπο σενάριο παραμύθι ανάπτυξη, και για την προσαρμογή inbogatindu το σύγχρονο κόσμο, να είναι εύκολα κατανοητά από τα παιδιά. Σκηνοθέτησε τότε το σενάριο της εφαρμογής σε κινούμενα σχέδια, ακολουθώντας το παραδοσιακό σεβασμό για την αυθεντικότητα.
animation:Bogdan Petrea

Είναι εκείνη η οποία παρουσιάζει τις ιστορίες ζωής, με σκληρή δουλειά και προσοχή στη λεπτομέρεια. Είναι επαγγελματίας και τελειομανής ο οποίος έχει επενδύσει σε αυτό το έργο όλα ταλέντο και το πάθος του για τα κινούμενα σχέδια. Συνέβαλε ουσιαστικά στην κατεύθυνση και τη δομή και τις σκηνές προκειμένου να επιτευχθεί το βέλτιστο επίπεδο ρεαλισμού.

logo Basmul si Desenele Animate. Proiectul Basmele Copilariei prezentat intr un interviu cu scenaristul si regizorul Pr. Mihai Andrei Aldea

Μουσική και ηχητικός σχεδιασμός:

Dragos Alexandru

Συνέβαλαν σε αυτό το έργο, εξαιτίας της τεράστιας ταλέντο και εμπειρία στην κινηματογραφική βιομηχανία, τη σύνθεση soundtracks και εφέ κίνησης υπέρθεση φιγούρες. Παραμύθι ατμόσφαιρα και συγκεκριμένα θαύμα της ζωής «ιστορίες της παιδικής ηλικίας» κόσμου οφείλεται σε συντριπτικά.
κατασκευαστής:

Lucian Cornianu

Ποιος συντονίζει η ομάδα μας αποτελείται από τον διευθυντή, ο σχεδιαστής κινουμένων σχεδίων, μουσικός, ηθοποιοί, σχεδιαστές, μουσικούς, μεταφραστής και web. Του χρωστάμε ότι το έργο προχωρεί αδυσώπητα και οι προθεσμίες τηρούνται χωρίς συμβιβασμούς στην τελική ποιότητα του προϊόντος.

instrumentisti Basmul si Desenele Animate. Proiectul Basmele Copilariei prezentat intr un interviu cu scenaristul si regizorul Pr. Mihai Andrei Aldea

χαρακτήρες:

Paul Turcanu

Ο Παύλος είναι αυτός που δημιούργησε τους χαρακτήρες που κατοικεί κινούμενα σχέδια μας. Επενδύοντας το ταλέντο και την εμπειρία των γραφικών, χαρακτήρες κινουμένων σχεδίων φρόντισε να είναι όμορφη, αλάνθαστο, αναγνωρίζονται εύκολα και να απομνημονεύονται από τα παιδιά.
Σκηνικά:

Cristian Dragu

Cristian δημιουργεί σύνολα animation σε μια συγκεκριμένη αίσθηση του χρώματος και αρμονική μορφές. Βουνά, κάστρα, τα ζώα, τα δάση, εσωτερικούς χώρους, όλα ήταν πλήρως σχεδιαστεί και κατασκευαστεί με μεγάλη προσοχή σε ένα στυλ γραφικών που γίνονται συμπληρωματικές χαρακτήρες.
ηθοποιοί:

Raluca Rusu Alexandru Nedelcu και

Ηθοποιοί μερίδιο animation ταλέντο μας έργο και εμπειρία στο χώρο για να δώσει φωνή στους χαρακτήρες και αφηγητή. Η απόδοσή τους έφερε μια νέα διάσταση της προσωπικότητας και του χαρακτήρα να τους αγαπήθηκε από τα παιδιά.
οργανοπαίκτες:

Dragos Alexandru Cristian Αλέξανδρος Corin Soleanu

Συνέβαλε στη μουσική εμπλουτισμό της ατμόσφαιρας με μια συγκεκριμένη παραδοσιακά όργανα να δώσουν μια νότα πιο αυθεντική και προσωπική animation.
Μετάφραση και προσαρμογή:

Γιώργος Sorina

Sorina animation δίνει τη δυνατότητα μας να είναι διαθέσιμα για τα μικρά παιδιά όλων των ηλικιών και από όλες τις ηπείρους. Βοηθήστε μας να επικοινωνούν αποτελεσματικά με τους πελάτες από το διεθνή χώρο, ανεξάρτητα από την πολιτιστική και γλωσσική εμπόδια.

Trailer:

http://www.basmelecopilariei.ro

Συνέντευξη με τον PR. ANDREW ΜΙΧΑΗΛ-ALDE:

Είστε ένας ιερέας, ιστορικός, εθνολόγος, σκηνοθέτης και σεναριογράφος των κινουμένων σχεδίων. Πού βρήκες αυτή την ιδέα με κινούμενα σχέδια;

Από το γεγονός ότι υπάρχουν εκτός από όλα αυτά και αναγνώστης του βιβλίου, από τότε που ήμουν λίγο διάβασα πολλά και παρατήρησα ότι οι ξένοι γνώριζαν ότι από τα παραμύθια τους για να αναπτύξουν μια πολύ πλούσια βιβλιογραφία. Τι να κάνουμε να μην είχε συμβεί. Δεν υπάρχει βιβλιογραφία της Ρουμανίας αναπτύσσεται όσο θα έπρεπε στη λαογραφία της Ρουμανίας. Και επομένως δεν υπάρχει άλλη μορφή τέχνης που αναπτύχθηκε όσο θα έπρεπε στη λαογραφία της Ρουμανίας. Αυτό θα ήταν πάρα πολύ να πω για το τι θα πρέπει να λαογραφία αναπτύχθηκε ως μια δήλωση είναι πολύ αμφίβολη και αμφισβητείται.

Γιατί τα σκίτσα;

Επειδή είναι μια μορφή τέχνης περισσότερο συχνή μεταξύ των παιδιών και των νέων σήμερα από τη λογοτεχνία, εργάζομαι στη λογοτεχνία, αλλά η κίνηση είναι ακόμα μια μορφή που μπορώ να εκφραστώ. Κινούμενα σχέδια και δείχνει μια υψηλή πλαστικότητα, να το πω έτσι, μια ευκαιρία για την έκφραση πολύ ενδιαφέρουσα και οικονομικά προσιτή από την κλασική ταινία που απαιτεί πολύ περισσότερα χρήματα και περισσότερο υλικό από ό, τι το animation. Όχι ότι animation θα ήταν πολύ εύκολο, είναι πολύ δύσκολο, αλλά ακόμα περισσότερο από τον κινηματογράφο κλασικά realizbila. Αν και ειλικρινά ελπίζω ότι θα έχουμε σε αυτόν τον τομέα, αν καταφέρουμε να λέμε κινούμενα σχέδια. Εμείς δεν πρόκειται να εγκαταλείψει, αλλά μάλλον, θα εμπλουτίσουν τις δραστηριότητες, που είναι η ελπίδα μου.

Αυτό που ακολούθησε αυτό το έργο; Τι νέο υπάρχει τύπος κινουμένων σχεδίων στον τομέα;

Υπάρχουν αρκετά σημεία που ακολουθούν. Πρώτο στόχο να εκφράσουν το πώς ο κάθε δημιουργός της τέχνης προσπαθεί να εκφράσει, αλλά και να εκφράσουν μας, μας ακολουθούν ως Ρωμαίοι, ως έθνος.

Παιδική ηλικία σειράς Tales ξεκινά με το ανθεκτικό και Praslea χρυσά μήλα. Γιατί επιλέξατε αυτό το παραμύθι για να αρχίσει με;

Επειδή είναι γνωστό. Είναι μια από τις πιο γνωστές ιστορίες από τα νέα και ήθελα να χρησιμοποιήσω αυτές τις ως βάση για την αποτίμηση σήμερα την έννοια της λαϊκής κουλτούρας. Είναι μια άσκηση, πιστεύουμε, πολύ κατάλληλο. Επειδή προσπαθούμε να δείξουμε πως κάτι όμορφο μπορεί να δημιουργηθεί ξεκινώντας από ένα παραμύθι που φαίνεται αναπνέουν, γνωστό ότι ο κόσμος μοιάζει με περιφρόνηση, επειδή είχε ακούσει τόσες πολλές φορές και ξέρει τόσο καλά, αν και αν βάλετε στο μπορώ να σας πω σε κάποιον από το ένα άκρο στο άλλο δεν είναι σε θέση. Θέλουμε να δείξουμε ότι από αυτή την ιστορία, μπορείτε να κάνετε κάτι που είναι με μία πολύ μοντέρνα και σύγχρονη, αλλά και της Ρουμανίας. Κάτι όμορφο, ταινία κινουμένων σχεδίων φαντασία που μπορεί να πάρει τα παιδιά οπουδήποτε στον κόσμο και που πηγάζουν από την πραγματική κουλτούρα της Ρουμανίας. Για να ομολογήσει ο κόσμος για μας.

Basmelecopilariei.ro ιστοσελίδα λέει ότι «το σενάριο και να εμπλουτίζει την αρχική ιστορία εξελίσσεται, την προσαρμογή της στο σύγχρονο κόσμο.» Αυτό που χρειάζεται για αυτή την προσαρμογή του παραμυθιού με το σύγχρονο κόσμο;

Διότι αυτό συμβαίνει πάντα στη λαογραφία. Ποιος βλέπει λαογραφικό μουσείο, λαογραφικό βλέπει. Αλλά βλέπει λαογραφία φωτογραφία. Λαογραφικό πάντα έχει αναπτυχθεί. Οι Ρωμαίοι πήγαν και έχτισαν μια θέση για κάποιον. Αλλά δεν χρησιμοποιούν μόνο το ύφος της Ρουμανίας του κτιρίου. Θα πρέπει να πληρούν ορισμένες απαιτήσεις του πελάτη. Μπορούμε να μάθουμε κάτι από αυτόν. Και όταν ήρθαν πίσω και κατασκευάστηκε γι ‘αυτούς, ίσως προσθέσει ένα στοιχείο. Λαογραφικό ήταν πάντα και παραμένει δυναμική. Ένα λαογραφικό ότι δεν είναι δυναμική και όχι λαογραφία είναι η παράσταση παραδοσιακών χορών, το οποίο είναι κάτι άλλο. Λαογραφικό είναι ένας τρόπος ζωής, για να ζήσει και να σκεφτούμε τα πράγματα. Ως εκ τούτου είναι φυσικό να εκφράσουν τις πραγματικότητες της σύγχρονης λαϊκής τέχνης. Express τους και να μιλήσουν μαζί τους. Μόλις μυθιστόρημα, αν πρόκειται για ένα κυνήγι ελαφιού, είπε τόξο, βέλη, δόρυ, ή άλλα όπλα. Αργότερα εμφανίστηκε υγιής, Flint, τουφέκι. Επειδή τα πράγματα έχουν αλλάξει και κανείς δεν πήγε κυνήγι με τόξο. Και τότε δεν θα μπορούσα να πω ο κυνηγός πήρε το τόξο του. Λέει πήρε Flint, ή κυνηγετικό όπλο, επειδή πρόκειται. Έτσι ξαφνικά βλέπουμε μια δυναμική λαογραφία. Πέρα από αυτή τη δυναμική να πω τα τεχνικά στοιχεία, τα οποία αλλάζουν με τις τεχνολογικές αλλαγές στον κόσμο, την πνευματικότητα που απομένει πρέπει να είναι η ίδια ή ακόμα και να αυξηθούν. Προσπαθούμε να κάνουμε μια ταινία περιπέτεια φαντασίας που είναι διασκεδαστικό, ευχάριστο για τα παιδιά και επίσης να είναι πολύ Ρουμανίας, ηθικά διδακτική. Focus ομάδες που έχουν κάνει τα παιδιά, όπου θα δοκιμαστεί πιλοτικά, έδειξε ότι αν και ορισμένες από τις ενήλικες παρακολουθούν τους ταινία το επεισόδιο ήρθε ο φόβος τόσο δυναμικά όσο και τα μικρά παιδιά, στην πραγματικότητα, τα παιδιά ήταν εξαιρετικά συναρπαστική και πολύ απογοητευμένος όταν τελείωσε … επειδή είναι πάνω. Μήπως δεν καταλαβαίνω γιατί έγινε αυτό. Δεν έχουν συνειδητοποιήσει ότι ήταν σχεδόν μια ταινία μισή ώρα που τον κυνήγησαν. Έχουν φαινόταν μόλις αρχίσει. Τα παιδιά ήταν ιδιαίτερα συναρπαστικό. Δεν είχα καμία περίπτωση στην οποία ένα παιδί κατά τη διάρκεια της ταινίας να βαριούνται, να αυξηθεί για να εγκαταλείψουν ή να κάνουν κάτι άλλο. Πιστεύουμε ότι καταφέραμε να κάνουμε μια ταινία που θα της Ρουμανίας και είναι σύγχρονος ταυτόχρονα.

Ωστόσο, είναι καλό να βλέπουμε τα παιδιά κινούμενα σχέδια; Δεν μπορείτε να αγαπάτε με βλέποντας τηλεόραση και τα κινούμενα σχέδια της Ρουμανίας;

Ναι, μπορείτε. Αλλά αυτό είναι κυρίως εκπαιδευτική διάσταση ότι οι γονείς γνωρίζουν το πώς να οικοδομήσουμε. Το παιδί θα βλέπουν τηλεόραση. Το Amish κοινότητες στις Ηνωμένες Πολιτείες και άλλες παρόμοιες κοινότητες, τηλεόραση απαγορεύεται. Το αποτέλεσμα είναι ότι τη στιγμή που οι νέοι άνθρωποι ξεκινούν μια πόλη και να δείτε μια γοητευμένος τηλεόραση στάση μπροστά του και εκεί πρόκειται να σταθεί πολύ καιρό να τα ξεχνάμε γιατί είναι υπνωτισμένοι από αυτό το αντικείμενο που δεν έχουν δει μέχρι σήμερα. Και πολλά από αυτά έχουν ένα τέτοιο πολιτισμικό σοκ, ότι η πρώτη φορά στην Κοινότητα. Αντ ‘αυτού, στις ορθόδοξες κοινότητες στη Δύση ή από εμάς το παιδί είναι εκπαιδευμένοι να χρησιμοποιούν την τηλεόραση και τον υπολογιστή με το σωστό λογαριασμό, αυτή η γοητεία βρίσκεται υπό έλεγχο. Λέτε ότι μου αρέσει περισσότερο είναι καλύτερο να εφαρμόζει το λόγο του Αποστόλου Παύλου: «τα πάντα Test, κρατήστε γρήγορα αυτό που είναι καλό. Όλα τα πράγματα είναι νόμιμες, αλλά δεν είναι όλα τα πράγματα είναι χρήσιμη. Όλα τα πράγματα είναι νόμιμες, αλλά δεν θα αφήσει τον πλοίαρχο του κάτι. »

Δεδομένου ότι οι γονείς του σήμερα, οι περισσότεροι δεν λένε, ούτε ξέρουν πώς να πουν παραμύθια στα παιδιά. Δεδομένου ότι αυτά τα παιδιά μας που αγαπάμε πάρα πολύ και θέλουμε να προστατεύεται και από το τι είναι χειρότερο, που ζουν σε μια κοινωνία όπου υπάρχει τηλεόραση. Όλο και περισσότερα σχολεία έχουν τηλεοράσεις, DVD players, και σχεδιάζει διάφορες εκπαιδευτικές ταινίες παιδιά. Αυτά τα εργαλεία υπάρχουν, χρησιμοποιούνται, εισέρχονται και πού να κρατήσει το παιδί σας δεν πρέπει να πω ότι θα αναπτυχθεί και να ζήσει σε μια κοινωνία χωρίς τηλεόραση. Αλλά εάν δεν είναι έτοιμοι να αντιμετωπίσουν τους θα σκοτωθεί από αυτούς. Πρέπει να μάθουμε να τα master, τη χρήση τους τόσο σωστά. Και αυτό προσπαθούμε να κάνουμε μέσα από αυτά τα σχέδια. Δεδομένου ότι τα παιδιά προσελκύονται έτσι κι αλλιώς, είναι καλύτερο να τεθεί ένα καρτούν που δίνει, επίσης, κάποιες αξίες, να τους βοηθήσει να βρουν την ταυτότητά τους, να είναι μερικοί άνθρωποι με την παράδοση, κάποιοι άνθρωποι που γνωρίζουν τους ζωντανούς. Μετά από αυτό που προσπαθούμε μέσα από αυτά τα κινούμενα σχέδια. Για να δώσει κάποιες αιώνιες αξίες. Μερικές από τις θεμελιώδεις αρχές από αυτές τις ταινίες οι οποίες είναι: Η πίστη, σκληρή δουλειά, αφοσίωση, θάρρος, σοφία, την αγάπη, το σεβασμό των προκατόχων τους, τη φροντίδα για τους απογόνους. Υπάρχουν μια σειρά από αξίες που προσπαθούμε να τους δώσουμε τα παιδιά. Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει, φυσικά, να θέσει σε λειτουργήσει στην πράξη. Και εδώ έρχεται, όπως είπα, την εκπαιδευτική διάσταση των γονέων πρέπει να παρέχει.

Έχετε την υποστήριξη του έργου;

Πολύ μικρή. Ως συνήθως, τα έργα είναι το λιγότερο που υποστηρίζονται της Ρουμανίας στη Ρουμανία. Peak είναι ότι σε αυτό το στάδιο του έργου μας έχουμε κάποιες προσφορές και μερικές πολύ σοβαρές ήχο στο εξωτερικό, αλλά δεν έχουμε τίποτα στη Ρουμανία. Αυτό θα συμβεί όπως και σε άλλες περιπτώσεις. Θα πάρετε ξένοι να αγοράσουν τα σχέδια μας και τελικά να αγοράσει από εμάς για να τους πάλι σε αλλοδαπούς. Είναι ενοχλητικό αλλά συμβαίνει. Ας μην ξεχνάμε ότι πολλοί αγωνίζονται με γροθιές στο στήθος σήμερα ότι Brancusi είναι μυθιστόρημα, αλλά εδώ Brancusi πήρε περισσότερες βολές από την υποστήριξη. Ας μην ξεχνάμε ότι εμείς επαίνους με Aurel Vlaicu ή Traian Vuia οι Ρωμαίοι, αλλά είχε τόσο λίγη υποστήριξη εδώ, ότι το ένα πέθανε και έπρεπε να πάει στο εξωτερικό celalalalt. ότι αν έμενε εδώ και πέθανε σε ένα ατύχημα προκλήθηκε όλα τη μεγάλη υποστήριξη που λαμβάνουμε για τα έργα του. Vuia δουλέψει μια ζωή για μας φυτά που Bristol δεν μπορούσε να βρει υποστήριξη.

Henry Coanda, επίσης.

Όπως Coanda, και πολλά άλλα. Gogu Κωνσταντινέσκου και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει το Ηνωμένο Βασίλειο. Ας δούμε ότι, ως ιδιοφυΐα σήμερα aicea Justin Capra ζει κοντά μας και δεν βρήκε κανέναν να θέσει σε εφαρμογή τις εφευρέσεις. Εμείς παραπονούνται ότι η Ρουμανία είναι τεχνολογικά πίσω, αλλά όταν μια ιδιοφυία γύρω μας προσφέρει μερικούς τρόπους ότι η Ρουμανία μπορεί να αναπτύξει συγκεκριμένες βιομηχανίες τους, πολύ σύγχρονο, φιλικό προς το περιβάλλον, κανείς δεν δίνει σημασία. Και αυτό είναι simtomatic. Δυστυχώς, ως επί το πλείστον συμβαίνει με το έργο μας πάρα πολύ. Πολλοί μας χειροκροτήσουν, αλλά σχεδόν κανείς δεν μας υποστηρίζει.

Μια λέξη κλείσιμο.

Συνεχίζουμε. Παλεύουμε για να κάνουμε αυτό το έργο. Υπάρχει μια πρόταση για μένα είναι μια πρόκληση. Έκανα το σενάριο για τη σειρά και τώρα προτείνεται να γίνει η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία. Έτσι και πάλι θα πρέπει να γράψει το σενάριο για μια ταινία που είναι περίπου 1 ώρα και μισή. Είναι μια πρόκληση, διότι δεν θέλουμε να δώσουμε το σειριακό όχι. Με όλη μου την καρδιά θέλουμε να κάνουμε αυτή τη δημιουργία κατάφερε όχι μόνο αυτό αλλά και άλλα, όπως το καλύτερο για τα παιδιά και τα παιδιά μας για τον κόσμο.

Συνέντευξη από τον Καίσαρα Machidon

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Αρέσει σε %d bloggers: